سرویس دانش و فناوری

چگونه آنتن تلویزیون خود را تقویت کنیم؟

آنتن

فاکتورهای زیادی روی سیگنال آنتن تاثیر‌گذار هستند؛ بنابراین اگر تلویزیون شما در دریافت تصاویر دچار مشکل و لگ می‌شود نیاز به تنظیم کردن آنتن خواهید داشت.

از یک آنتن صاف استفاده کنید

برای مثال، اگر یک آنتن با رنج ۲۵ مایل دارید اما سیگنال‌های پخش ۳۰ مایل دور هستند، آنتن قادر به دریافت کانال‌ها بصورت جالبی نخواهد بود؛ مطمئن شوید آنتن می‌تواند فرکانس‌های صحیح را دریافت می‌کند.

سیگنال‌های پخش در دو فرکانس مختلف انتقال می‌یابند: فرکانس خیلی بالا (VHF) و فرکانس‌های بالا(UHF)، بنابراین مهم است که آنتن شما از اکثریت فرکانس‌ها پشتیبانی کند.

هیچ چیزی مهم‌تر از محل قرار گرفتن آنتن نیست

محدودیت کمتر، بهترین چیز است؛ در حالت ایده‌آل وجود یک خط مستقیم بین آنتن و مرکز پخش سبب بهترین کیفیت دریافت می‌شود اما خوب این موضوع عملاً امکان‌پذیر نیست. با توجه به آنچه که گفته شد، سعی کنید آنتن را به پنجره و یا بالای دیوار اطراف خانه قرار دهید؛ با این کار حداقل تداخل‌های احتمالی با وسایل داخل خانه را کم می‌کنید.

آنتن را در مسیر مستقیم مرکز پخش قرار دهید

اگر محل قرار گرفتن آنتن شما درست در جهت مرکز پخش سیگنال است، آدم خوش‌شانسی هستید؛ اما اگر در دریافت سیگنال هنوز مشکل دارید سعی کنید آنتن را در جهت مرکز قرار دهید با این کار وضعیت بهتری را مشاهده می‌کنید. بنابراین اگر برج پخش سیگنال در سمت شمال شرقی خانه شما قرار دارد، بهتر است آنتن خود را در سمت شمال شرقی خانه قرار دهید.

تا جایی که می‌توانید آنتن را در بالاترین نقطه ممکن نصب کنید؛ اگر یک آنتن داخلی و خانه‌ای دو طبقه دارید، سعی کنید آنتن را در طبقه دوم و در مسیر مستقیم سیگنال‌ها نصب کنید.

یک تقویت کننده مد نظر داشته باشید

اگر در یک منطقه روستایی زندگی می‌کنید و از سیگنال‌های ارسالی دور هستید، استفاده از یک تقویت‌کننده می‌تواند گزینه خوبی برای دریافت تصاویر با کیفیت‌تر باشد. بخاطر داشته باشید، اگر سیگنال‌های ارسالی به محل سکونت شما نزدیک باشند، استفاده از تقویت کننده خیلی ضروری نیست؛ 

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید