چگونه می‌توان کاری کرد که وقتی کسی در اینستاگرام خود پست جدیدی ایجاد می‌کند، یک نوتیفیکیشن ما را مطلع کند و نیازی به مرور کردن یکایک پروفایل‌های مهم نباشد؟ این سوال مهم یک پاسخ ساده و روشن دارد. در ادامه روش فعال کردن نوتیفیکیشن مربوط به بروز شدن پروفایل اشخاص در اینستاگرام را بررسی می‌کنیم. با ۷۲۴ ترفند امشب که مثل هر شب به وسایل همراه مربوط است همراه شوید.

اینستاگرام هم مثل فیس‌بوک الگوریتم مرتب کردن فید دارد و این یعنی همه چیز به ترتیب تاریخ پست نمایش داده نمی‌شود. این الگوریتم بسیار مفید و کاربردی است چرا که مهم‌ترین تصاویر که احتمالاً موردعلاقه‌ی شماست، همیشه در دسترس است اما یک اشکال مهم نیز دارد و آن اینکه تمام تصاویر پروفایل‌های موردعلاقه را نمی‌بینیم.

اما یک راه حل برای این مشکل وجود دارد. می‌توان نوتیفیکیشن (اعلانیه) خاصی ایجاد کرد تا اگر شخص پروفایل خود را بروز کرد، سریعاً متوجه شویم. و اما روش فعال کردن نوتیفیکیشن موردبحث:

زمانی که در بخش فید (لیست پست‌ها) اسکرول می‌کنید، اگر پستی از شخص موردتوجه خود دیدید و تصمیم گرفتید وی را همیشه دنبال کنید، روی منوی سه‌نقطه در سمت راست و بالا تپ کنید و سپس روی گزینه‌ی Turn on Post Notifications تپ کنید:

کار تمام شد! زمانی که شخص پست جدیدی ایجاد کند، با یک نوتیفیکیشن ساده مطلع می‌شوید. می‌توانید از طریق صفحه‌ی پروفایل شخص نیز نوتیفیکیشن را فعال کنید. کافی است از منوی سه‌نقطه‌ی بالای صفحه استفاده کنید: