نمایشگر همیشه روشن یا Always On گلکسی اس ۸ بهتر است یا LG G6؟ هر دو نمایشگر کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند و کم‌مصرف هستند اما کدام سازنده‌ی کره‌ای نمایشگر و امکانات بهتری در اختیار مشتری قرار داده است؟ در ادامه مقایسه‌ای بین نمایشگر گوشی‌های Galaxy S8 و ال‌جی جی۶ خواهیم داشت و به پاسخ این سوال می‌رسیم.

ال‌جی و سامسونگ از سال پیش مشغول بهینه‌سازی نمایشگر بوده‌اند و کاری کرده‌اند که نمایشگر گوشی همیشه روشن باشد و به عنوان مثال زمان و نوتیفیکیشن‌ها را نمایش دهد و در عین حال عمر باتری گوشی کم نشود. سامسونگ در ۱۲ ماه اخیر روی بهینه‌سازی کاربردها بیش از ال‌جی کار کرده است. در ادامه به تفاوت‌ها اشاره می‌کنیم.

کیفیت نمایشگر و خوانایی محتوا

سامسونگ با پنل‌های خوب AMOLED از نظر روشنی و خوانایی متن از ال‌جی پیشی گرفته است چرا که در AMOLED فقط بخشی که محتوا را نشان می‌دهد، روشن است اما در روش ال‌جی که پنل LCD است، نور پس‌زمینه که توسط لامپ‌های LED تأمین می‌شود، می‌بایست همواره وجود داشته باشد و لذا ال‌جی برای کاهش مصرف باتری مجبور است روشنایی پس‌زمینه را کم کند.

ال‌جی در گوشی ال‌جی جی ۶ ویژگی مفید Brightness Boost‌ را اضافه کرده تا با مصرف باتری بیشتر، روشنایی نمایشگر همیشه روشن بهینه شود. اما انتظار نداشته باشید که عمر باتری مثل حالت کم‌نور باشد.

روشنایی و خوانایی محتوا را مقایسه کنید:

و در حالت بدون بوست: 

 زیبایی و تنظیمات متنوع

ال‌جی و سامسونگ قابلیت سفارشی کردن ظاهر ویجت ساعت را پیش‌بینی کرده‌اند اما در LG G6 ویجت‌ها محدودتر است. در گلکسی اس ۸ می‌توان ساعت دیجیتال یا عقربه‌ای، تقویم و ساعت جهانی را اضافه کرد. حتی می‌توان تصویری از مالک گوشی را انتخاب کرد. 

عملکردها و کاربری

زیبایی و مصرف اندک باتری یک بخش داستان است و کاربردی بودن بخشی دیگر. 

ال‌جی آیکانی برای گوشزد کردن تماس‌های از دست رفته، نوتیفیکیشن‌ها، ایمیل و پیامک و موارد دیگر در نظر گرفته است که صرفاً جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارد و نمی‌توان روی آیکان‌ها تپ کرد و به اپلکییشن مربوطه مراجعه کرد.

سامسونگ آیکان‌ها را به اپلیکیشن‌ها مربوط کرده و می‌توان روی آیکانی دابل‌تپ کرد و سریعاً اپ مربوطه را مشاهده کرد، البته باید از حسگر اثر انگشت و یا حسگر عنبیه‌ی چشم و همین‌طور وارد کردن پین‌کد برای آنلاک کردن گوشی استفاده کرد. می‌توان بدون آنلاک کردن گوشی موسیقی در حال پخش را عوض کرد و این یعنی کاربری کاملاً بهینه‌تر از محصول رقیب است.

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی: نمایشگر همواره روشن LG G6‌ بهتر و کاربردی‌تر است یا گلکسی اس ۸ سامسونگ؟

کیفیت و خوانایی، مصرف باتری، قابلیت سفارشی‌سازی ظاهر و استفاده از تصویر در صفحه‌ی همیشه روشن و همین‌طور کاربری، تمام این عوامل نشان می‌دهد که تکنولوژی AMOLED برای این مقصود خاص بهتر از تکنولوژی LCD است و به علاوه سامسونگ در بخش نرم‌افزار نیز پیشرفت خوبی داشته است. لذا نمایشگر همیشه روشن گلکسی اس ۸ بهتر از نمایشگر گوشی رقیب است.