توییتر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر است. توییتر دارای ویژگی‌ خصوصی کردن حساب‌های کاربری است. امروز در ۷۲۴ترفند به آموزش روش خصوصی کردن حساب کاربری در توییتر می‌پردازیم.

در حالت عادی توییت‌های ارسالی شما برای تمام دنیا قابل مشاهده و ریتوییت است. مثلاً شاید شما مایل به مطرح کردن موضوعی خصوصی با فالوور‌ها در حساب کاربری توییتر خود باشید، گوشی را برداشته و در حساب کاربری اقدام به فرستادن توییت کرده سپس سوار هواپیما می‌شوید و پس از فرود آمدن هواپیما اقدام به چک کردن پیام‌های دریافت شده می‌کنید و متوجه‌ می‌شوید از شغلتان اخراج شده‌اید (مستند!).

در این صورت خصوصی کردن حساب توییتر کاری ضروری به نظر می‌رسد یا حداقل حساب کاربری شما را امن‌تر می‌کند. در توییتر پیام‌ها به دو دسته‌ی عمومی و محافظت‌ شده تقسیم می‌شوند. پیام‌های محافظت شده را فقط فالوور‌های شما می‌توانند ببینند همچنین این پیام‌ها غیرقابل ریتوییت شدن هستند. در صورتی که شما حساب کاربری فعلی عمومی خود را به حالت خصوصی تبدیل کنید پیام‌های قبلی شما نیز به پیام‌های محافظت شده تبدیل می‌شوند.

چگونه حساب کاربری توییتر خود را خصوصی کنید؟ 

ابتدا به حساب کاربری توییتر خود وارد شده سپس به صفحه‌ی تنظیمات بروید. برای رفتن به بخش تنظیمات شما باید روی تصویر پروفایل دایره‌ای شکل در بالای صفحه‌ سمت راست کلیک کرده و سپس روی گزینه‌ی Settings and Privacy کلیک کنید.

سپس از منوی ظاهر شده در سمت چپ گزینه‌ی Privacy and Safety را انتخاب کنید.

سپس روی چک‌باکس Protect My Tweets کلیک کنید.

به سمت پایین صفحه‌ رفته"و برای ذخیره‌ی تغییرات روی گزینه‌ی Save Changes کلیک کنید. سپس رمز حساب کاربری توییتر خود را وارد کرده و دوباره‌ روی گزینه‌ی Save Changes کلیک کنید. تمام شد. حال حساب کاربری توییتر شما در حالت خصوصی به سر می‌برد. زمانی که حساب کاربری شما خصوصی شد دیگران نمی‌توانند مستقیماً شما را فالوو کنند در عوض آن‌ها می‌توانند برای شما درخواست فالو کردن بفرستند. زمانی که افراد مورد نظر برای شما درخواست دنبال کردن فرستادند شما یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید. حال روی نوتیفیکیشن تپ کنید تا لیست افرادی که درخواست دنبال کردن برای شما فرستانده بودند را ببینید.

 شما می توانید درخواست آن‌ها را تایید کرده و یا رد کنید. خصوصی کردن حساب کاربری توییتر شما نحوه‌ی استفاده‌ی شما را از توییتر تغییر داده و بهتر می‌کند.