گوگل پتنتی برای درگ و دراپ در اندروید ثبت کرده که شیوه‌ی استفاده از گوشی‌ها و تبلت‌ها را متحول می‌کند. گوگل می‌خواهد درگ کردن فایل‌ها از یک اپ به اپ دیگر ساده‌تر و کاربردی‌تر شود. در ادامه به جزئیات بیشتر در مورد پتنت جدید گوگل می‌پردازیم.

درگ کردن یک فایل تصویری از یک اپلیکیشن و رها کردن آن در اپی دیگر، در حال حاضر غیرممکن است. این روش جابجایی فایل‌ها حتی در ویندوز هم کمتر عملی شده است. گوگل می‌خواهد درگ کردن تصویر، متن و ویدیو و حتی یک رستوران و رها کردن در اپلیکیشنی که این محتوا برایش معنا‌دار است را ممکن کند. به عنوان مثل تصویر رها شده روی اپ ویرایش تصویر می‌تواند ویرایش شود و یا انداختن رستوران روی گوگل مپ می‌تواند به نمایش موقعیت مکانی رستوران بیانجامد و این چیزی است که استفاده از اندروید را بسیار جالب‌تر از وضعیت فعلی می‌کند.

نکته‌ی جالب‌تر این است که گوشی یا در حقیقت اندروید از طریق یادگیری ماشینی و آشنایی با عادات کاربر تصمیم می‌گیرد که مقصد درگ کردن فایل کدام اپلیکیشن مرتبط است. به عنوان مثال اگر همیشه نام رستوران را جست‌وجو می‌کنید و سپس میز رزرو می‌کنید، پس از مدتی اندروید به صورت خودکار اپلیکیشن مربوط به رستوران را برای رزرو کردن غذا پیشنهاد می‌کند و نه گوگل مپ برای یافتن موقعیت مکانی رستوران.