چگونه در سایتی که ابزار جست‌وجو ندارد، سرچ کنیم؟‌ ما همه روزه در بخش ۷۲۴ترفند به معرفی ترفند‌های جدید در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌پردازیم، امروز هم به معرفی ترفند جستجو در سایت‌هایی که بخش مخصوص جستجو نداشته یا موتور جستجوی مناسبی ندارند می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

همان‌طور که گفته شد، بسیاری از سایت‌های موجود در وب از عملکرد مناسبی در بخش جستجوی مناسبی بهره نمی‌برند و برخی اصلاً بخشی برای جستجوی مطالب ندارند. در این حال بسیاری از کاربران ناامید و ناراحت شده و راهی برای جستجوی مطلب مورد نیاز خود نمی‌بینند. امروز ما در ۷۲۴ترفند به معرفی ترفند کاربردی و مفید حستجو در همه‌ی وبسایت‌ها در هر سیستم‌عامل و با هر موتور جستجو (گوگل، بینگ و ...) و در هر مرورگر می‌پردازیم.

جستجو در وبسایت‌هایی که بخشی برای جستجو ندارند

در بخش بالایی موتو جستجوی خود در نوار سرچ و یا در نوار بالایی مرورگر خود، مطلبی را که به دنبال اطلاعات درباره‌ی آن هستید را تایپ کنید، دقیقاً مثل گذشته و دقیقاً مثل دیگر جستجو‌های روزمره؛ اما اشتباه نکنید کار هنوز تمام نشده است و در این جا نوبت قدم بعدی می‌رسد. برای آن که جستجوی انجام شده فقط در سایت مورد نظر شما انجام گیرد، باید پس از کلمه یا جمله‌ی تایپ شده عبارت :site را تایپ کنید و پس از آن دامنه‌ی وبسایتی که می‌خواهید سرچ در آن صورت گیرد را وارد کنید.

به عنوان مثال شما اگر می‌خواهید که در مورد مخفی کردن فایل‌ها در ویندوز در سایت 724press.com جستجو کنید، باید به صورت زیر در نوار جستجوی‌ موتور جستجوگر چنین جمله‌ای را تایپ کنید: 

  how to hide files site:724press.com

همان طور که مشاهده می‌کنید، با جستجوی این جمله در هر مرورگز به نتایج دقیقی از سایت دلخواه می‌رسید. همچنین این موضوع در باقی موتور‌‌های جستجو قابل استفاده است. صحت این موضوع در تصویر زیر تایید شده است.

این یکی از ترفند‌های حرفه‌ای برای گوگل و ترفند‌های پیشرفته‌ی بینگ است. پس بهتر است آن را به خاطر سپرده تا در مواقع نیاز به مشکل بر نخورید.