امروز بنچ‌مارک پردازنده‌های Kaby Lake-X اینتل فاش شد. پردازنده‌هایی که مثل دیگر اکستریم‌های اینتل عملکردی فراتر از مدل‌های معمولی دارند و برای مادربوردهایی با چیپ‌ست X299‌ طراحی شده‌اند. مدلی که بنچ‌مارک آن فاش شده Core i7-7740K است و تنها ۴ هسته دارد!

اینتل معمولاً در سری اکستریم پردازنده‌هایی با هسته‌های بیشتر از مدل‌های معمولی دستاپی را قرار داده اما این بار پلتفرم اکستریم اینتل شامل پردازنده‌ای با ۴ هسته هم می‌شود. مدلی که طبعاً قیمت آنچنان بالایی ندارد. ویژگی عجیب دیگر نیز به مسیرهای پی‌سی‌آی اکسپرس ۳.۰ مربوط می‌شود. در این پلتفرم جدید پردازنده ۱۶ مسیر ارتباطی با اسلات‌های PCIe 3.0‌ دارد. اینتل گرافیک مجتمع را هم کنار گذاشته تا سطح مفید بیشتری برای پردازنده وجود داشته باشد و قیمت نهایی نیز کمتر شود.

خوشبختانه کنترلر حافظه‌ی رم همچنان ۴ کاناله است، چیزی که در برخی امور بسیار مفید واقع می‌شود.

بنچ‌مارک فاش شده به پردازنده‌ی Core i7-7740K نصب شده روی مادربورد Gigabyte X299 Gaming 3 مربوط است. سرعت پایه و سرعت توربو بوست پردازنده به ترتیب ۴.۲ و ۴.۵ گیگاهرتز بوده و امتیاز نهایی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید و البته با امتیاز صرفاً یک بنچ‌مارک نمی‌توان در مورد عملکرد مدل‌های جدید نتیجه‌گیری کرد اما به نظر می‌رسد که ادعای ۱۵ درصد بهبود عملکرد در مورد سری اکستریم هم صحیح است.