اپل سرانجام iOS 10.3‌ را منتشر کرد. اما در iOS 10.3 چه چیز جدید است؟ در iOS جدید می‌توان اپل آی‌‌دی‌ها را در یک مکان مدیریت کرد، یافتن آیفون از ایرپاد نیز پشتیبانی می‌کند و در نهایت تغییر مهم دیگر به Siri و Carplay مربوط می‌شود. هر دو ابزار توانمندتر شده‌اند. در ۷۲۴ ترفند امشب در مورد ویژگی‌های جدید iOS 10.3 بحث می‌کنیم.

مدیریت اپل آ‌ی‌دی‌ها و وسایل اپلی در یک مکان

تاکنون حساب کاربری جداگانه‌ای برای استفاده از آی‌تونز و آی‌کلود اپل وجود داشت و مدیریت کردن هر حساب کاربری نیازمند مرور چند بخش از منوی تنظیمات iOS بود. در iOS 10.3 اپل این رویه را ساده کرده و همه چیز در یک منو جمع شده است.

وقتی اپلیکیشن Settings را اجرا می‌کنید، بنری بالای نام شما دیده می‌شود. روی آن تپ کنید تا صفحه‌ای که تنظیمات iCloud و iTunes و همین‌طور به اشتراک‌گذاری خانوادگی را دربر دارد نمایان شود در این صفحه لیستی از وسایل اپلی که در حساب کاربری iCloud شما ثبت شده‌اند، وجود دارد.

اگر می‌خواهید اطلاعات حساب کاربری خود را بروز کنید، روی سه مورد اول لیست تپ کنید. Name و Phone Numbers و Email سه بخش اصلی اطلاعات فردی شما هستند. ایمیل‌هایی که در اپلیکیشن Messages وارد کرده‌اید هم ذکر می‌شود.

گزینه‌ی بعدی Password & Security است که تغییر رمز عبور و ایمیل از طریق آن صورت می‌گیرد. در این منو می‌توانید لاگین امنیتی دو مرحله‌ای را هم فعال کنید. بخش بعدی Payment and Shipping است که برای پرداخت الکترونیکی و ارسال محموله‌ها کاربرد دارد. آدرس شما و اطلاعات کارت بانکی در این بخش قرار می‌گیرد.

گزینه‌های بعدی به تمام حساب‌های کاربری شما مربوط می‌شود. اولین گزینه iCloud است. با تپ کردن روی این گزینه میزان استفاده از فضای ابری iCloud و سطح دسترسی اپ‌های مورد استفاده نمایان می‌شود. گزینه‌ی بعدی iTunes است. در این بخش می‌توانید دانلود خودکار از آی‌تونز و آی‌بوک و اپ استور را فعال کنید. سومین گزینه نیز به اشتراک‌گذاری خانوادگی یا Family Sharing است که در آن می‌توان حساب‌های کاربری خانواده را اضافه یا حذف کرد.

این منوها قبلاً در یک مکان قرار نداشتند و وضعیت پیچیده به نظر می‌رسید.

در ادامه نام ابزارهای متصل به iCloud ذکر شده است. می‌توانید ویژگی Find My Device را در مورد هر یک فعال کنید تا ابزار گم شده یا به سرقت رفته پیدا شود. از این بخش مستقیماً اپ Find My iPhone نیز قابل اجراست و می‌توان آخرین موقعیت‌هایی که گوشی وارد حساب کاربری شده را بررسی کرد.

Airpodهای گم‌شده‌ی من کجاست؟ ویژگی جدید iCloud

ایرپاد هندزفری گران‌قیمت و بی‌سیم اپل ممکن است به راحتی گم شود. iOS 10.3 برای یافتن ایرپاد هم راهکاری دارد و آنها را به Find My iPhone اضافه کرده است. آخرین موقعیتی که آیفون به ایرپاد متصل شده روی نقشه نمایان می‌شود و حتی اگر در نزدیکی ایرپاد باشید می‌توانید با پخش موسیقی متوجه موقعیت دقیق شوید.

دیگر تغییرات iOS 10.3

تغییر مهم دیگر در iOS 10.3 سیستم فایل جدید اپل برای حافظه‌های فلش است. AFPS سیستم فایلی بهینه برای حافظه‌ی وسایل همراه محسوب می‌شود چرا که علاوه بر ویژگی‌های امنیتی بیشتر، استفاده از فضای ذخیره‌سازی را هم کاهش می‌دهد. این موارد را در مطلبسیستم فایل AFPS‌ در iOS 10.3‌ اپل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ بررسی کردیم.

دستیار صوتی اپل یا همان Siri معروف در نسخه‌ی جدید iOS با اپلیکیشن‌های صورتحساب ارتباط تنگاتنگی دارد و می‌توان به کمک سیری پرداخت را انجام داد. می‌توانید از سیری بخواهید که سفارش دهد و یا درخواست تاکسی کند، البته اگر اپلیکیشن مربوط به سفارشات و تاکسی اینترنتی را نصب کرده باشید.

حذف کردن دعوت‌ها در اپ تقویم به همراه گزارش کردن آن به عنوان junk امکان‌پذیر شده تا مزاحمت‌هایی از این دست کمتر شود. در اپلیکیشن نقشه می‌توان از تاچ سه‌بعدی استفاده کرد تا پیش‌بینی ساعت آینده در مورد مکان‌ها نمایان شود.