ما در ۷۲۴پرس همه روزه اقدام به معرفی ترفند‌های مفید مربوط به سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌کنیم. در ادامه مبحث مخفی کردن یک پوشه یا فایل در ویندوز، امروز به معرفی ترفند مخفی کردن فایل‌ها و پوشه‌ها در سیستم‌عامل لینوکس می‌پردازیم با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

سیستم‌عامل لینوکس یکی از سه سیستم‌عامل پرطرفدار موجود است و کاربران زیادی در سراسر دنیا از لینوکس برای انجام امور خود استفاده می‌کنند. در صورتی که می‌خواهید ترفند مخفی کردن فایل‌ها و پوشه‌ها  در لینوکس را فرا بگیرید در ادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

چگونه فایل‌ها و پوشه‌های خود را در لینوکس مخفی کنیم

در ابتدا باید بدانید که فایل‌ها و پوشه‌های مخفی شده در لینوکس دارای یک پیشوند در ابتدای خود هستند. برای مخفی کردن یک فایل یا پوشه در لینوکس لازم است که شما نام آن را تغییر داده و در ابتدای آن یک پیشوند مخصوص قرار دهید. برای مثال شما دارای یک پوشه با نام (secret) هستنید و علاقه‌مند به مخفی کردن آن هستید، تنها کار لازم برای مخفی کردن این پوشه این است که نام آن را به secret. تغییر دهید‌ (در واقع باید به اول آن کلمه یک نقطه اضافه کنید).

مرئی کردن فایل‌ها و پوشه‌های مخفی شده در لینوکس

برای این کار،‌ کافی است که ابتدا به محل فایل‌ یا پوشه مخفی شده رفته و در بخش نوار بالایی فایل منیجر روی گذینه‌ی view کلیک کرده سپس در منوی ظاهر شده روی گذینه‌ی view hidden files کلیک کنید. البته لازم به ذکر است که این راه مربوط به توزیع‌های لینوکس ساخته شده بر اساس گنوم عملی است.

پس از انجام روش ذکر شده در بالا، تمامی فایل‌ها و پوشه‌های مخفی شده مرئی و قابل مشاهده می‌شوند (همان‌طور که گفته شد فایل‌ها و پوشه‌های مخفی شده دارای یک نقطه در ابتدای خود هستند).

همچنین برای مرئی کردن و قابل مشاهده‌ کردن فایل‌ها و پوشه‌های مخفی شده در تمامی توزیع‌های لینوکس ساخته شده بر اساس گنوم وجود دارد، راه دوم این است که روی لیست‌ فایل‌ها کلیک راست کرده و روی گزینه‌ی Show Hidden Files کلیک کنید تا فایل‌های مخفی شده مرئی شوند.