لپ‌تاپ‌های قدرتمند سری ZBook کمپانی HP با سخت‌افزار جدید بروز شد. اچ‌پی این سری را به عنوان ایستگاه کاری قابل‌حمل تولید کرده و طبعاً کارت گرافیک‌های حرفه‌ای و پردازنده‌های قدرتمند درونشان تعبیه شده است. در ادامه به مشخصات لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای اچ‌پی برای رندرینگ، گرافیک و مهندسی می‌پردازیم.

اچ‌پی دو سری سبک و باریک ZBook 14u و ZBook 15u‌ و همین‌طور دو سری قدرتمند ZBook 15 و ZBook 17 را بروز کرده است و در حقیقت از پردازنده‌های کبی لیک اینتل و کارت گرافیک‌های جدید سری فایرپروی ای‌ام‌دی یا کوآدرو انویدیا استفاده کرده تا قدرت پردازشی این لپ‌تاپ‌ها مثل قبل عالی باشد.

در مدل کوچک‌تر یعنی ZBook 14u از FirePro W4190M استفاده شده است. وزن ۳.۶ پوندی (۱.۶ کیلوگرم) و ضخامت ۲۲ میلی‌متر با وجود سخت‌افزار توانمند جالب توجه است. ۳۲ گیگابایت رم، ۲ ترابایت هارددیسک و پور‌ت‌های USB 3.  و دیسپلی‌پورت و کارت‌خوان SD در این مدل پیش‌بینی شده اما از USB C و تاندربولت ۳ اینتل خبری نیست.

در مدل 15u نیز وضعیت مثل مدل کوچک‌تر است اما نمایشگر و باتری کمی بزرگ‌تر شده است. ضخامت ۲ میلی‌متر کمتر است و وزن لپ‌تاپ به ۲.۲ کیلوگرم می‌رسد.

در مدل بزرگ‌تر یعنی ZBook 15، پردازنده‌های ۴ هسته‌ای سری زئون با سرعت ۳.۱ الی ۴.۱ گیگاهرتز و همین‌طور ۶۴ گیگابایت رم DDR4‌ با سرعت ۲۴۰۰ مگاهرتز و مجهز به کد تصحیح خطا (ECC) پشتیبانی می‌شود. دو پورت تاندربولت ۳ و HDMI و USB 3.0 و کارت‌خوان SD به همراه باتری بزرگ ۹۰ وات‌ساعتی که ۹ سلولی است، مشخصات این مدل را تکمیل می‌کند. وزن این مدل ۵.۷ پوند یا تقریباً ۲.۶ کیلوگرم است.

در بزرگ‌ترین محصول که نمایشگر ۱۷ اینچی دارد و ZBook 17 است از هارد ۴ ترابایتی و کارت گرافیک‌های قدرتمندی مثل Quadro P5000 پشتیبانی شده است. این مدل باتری ۹۶ وات‌ساعتی دارد و ضخامت آن ۳۳ میلی‌متر است. به علاوه وزن آن ۳.۱ کیلوگرم است.

مدل برتر اچ‌پی ZBook Studio Z4 است که پردازنده‌ی زئون ۴ هسته‌ای و حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و کارت گرافیک کوآدرو M1200 به همراه دو پورت تاندربولت ۳ در آن پیش‌بینی شده است. این مدل فقط ۱۸ میلی‌متر ضخامت و ۲.۲ کیلوگرم وزن دارد. در مدل دیگر که ZBook Studio G4 است، نمایشگر فول اچ‌دی مات و لمسی و همین‌طور دو مدل نمایشگر 4K که یکی از آنها ۱۰۰ درصد گستره‌ی رنگ Adobe RGB‌ را پوشش می‌دهد و مناسب امور گرافیکی حرفه‌ای است، استفاده شده است.