کمپانی معروف رنو یک خودروی عجیب به اسم RS 2027 Vision‌ را در نمایشگاه خودروی شانگهای امسال به نمایش گذاشته که طرحی مفهومی است و نشان می‌دهد که خودروهای مسابقه‌ای دهه‌ی بعد، چه قدر قدرتمند هستند و چگونه در انظار عمومی ظاهر می‌شوند.

در مورد قدرت این خودرو کافی است از موتوری با قدرت ۱۳۴۱ اسب بخار بشنویم و این قدرت عجیب را با وزن ۶۰۰ کیلوگرمی خودرو قیاس کنیم! احتمالاً متوجه رکورد جالب رنو شده‌اید: ۲۲۳۵ اسب بخار قدرت برای یک تن وزن رکورد جالبی است چرا که خودروهای مسابقه‌ای فعلی به ازای یک تن وزن، ۱۰۰۰ اسب بخار ضعیف‌تر هستند.

موتور خورجینی ۶ سیلندر توربوشارژ و سیستم دو بخشی برای ریکاوری انرژی جنبشی که به تنهایی می‌تواند ۵۰۰ وات قدرت را هنگام ترمز گرفتن حفظ کند و مجدداً وارد چرخه کند و سیستم توزیع نیرو که هر ۴ چرخ را هدایت می‌کند، از ویژگی‌های این خودرو است.

این خورد تانک سوخت ۶۰ کیلوگرمی دارد حال آنکه خودروهای امروزی تانک سوخت ۱۰۵ کیلوگرمی دارند. رنو معتقد است که مسیرهای مسابقه در آینده کوتاه‌تر می‌شوند و به سوخت کمتری نیاز است.

بدنه‌ی خودرو شبیه خودروهای مسابقه‌ای امروزی است. کاکپیت عریض‌تر شده و راننده دید بهتری دارد. به علاوه پلی‌کربنات برای حفاظت راننده استفاده شده است. جالب است بدانید که رنو قطعات زیادی را به روش پرینت سه‌بعدی و با استفاده از مواد بازیافتی تولید کرده است.