لنوو کروم‌بوک Flex 11 را با بدنه‌ای مقاوم به ضربه و نفوذ مایعات معرفی کرد. فلکس ۱۱ محصولی ترکیبی است که در حقیقت به صورت لپ‌تاپ یا تبلت قابل‌استفاده است. در ادامه با این کروم‌بوک مقاوم به سقوط و مایعات بیشتر آشنا می‌شویم.

لنوو یوگاها و فلکس‌های ویندوزی متنوعی در کارنامه دارد. این بار سیستم عامل کروم او‌اس مورد توجه بوده و لپ‌تاپ کوچکی به اسم Flex 11‌ معرفی شده است. در فلکس ۱۱ نمایشگر ۱۱.۶ اینچی IPS و لمسی به کار رفته است. تراشه‌ی مرکزی آن ۲.۱ گیگاهرتزی و ۴ هسته‌ای است اما محصول اینتل نیست بلکه معماری هسته‌های آن ARM است. ۴ گیگابایت رم LPDDR3 و ۳۲ گیگابایت حافظه به صورت eMMC و در کنار آن کارت‌خوان SD، پورت‌های USB 3.0 و USB C و HDMI و همین‌طور جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، وای-فای 802.11ac و دوربین 720p از جمله امکانات این کروم‌بوک است.

وزن کروم‌بوک فلکس ۱۱ حدود ۱.۳۵ کیلوگرم است و عمر باتری آن در حدود ۱۰ ساعت تخمین زده می‌شود. قیمت فلکس ۱۱ معادل ۲۸۰ دلار است که برای محصولی مقاوم جالب به نظر می‌رسد. سقوط از ارتفاع حداکثر ۷۵ سانتی‌متری آسیب جدی به این کروم‌بوک وارد نمی‌کند و به علاوه ریختن ۳۳۰ میلی‌لیتر مایع روی کیبورد یا به عبارت دیگر یک لیوان بزرگ آب روی تاچ‌پد و کیبورد، مشکل‌ساز نمی‌شود.