امروز بالاخره شیائومی گوشی رده‌اول Xiaomi Mi 6‌ را معرفی کرد. اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و دوربین دوگانه و همین‌طور بدنه‌ی زیبا چیزی است که این گوشی را در برابر گلکسی اس ۸ و اکسپریا XZ‌ سونی و محصولات رده‌اول دیگر قرار می‌دهد. در ادامه به مشخصات این گوشی زیبا و قدرتمند چینی می‌پردازیم.

شیائومی سطح روی گوشی را با شیشه‌ی ضدخش خمیده پوشانده و سطح پشتی هم به همین شکل طراحی شده تا Mi 6 بسیار زیبا به نظر برسد. به علاوه فریم فلزی از جنس فولاد است و بسیار محکم. برای ساخت بدنه‌ی گوشی ۱۲ روز و ۴۰ فرآیند مختلف طی شده تا یکی از زیباترین محصولات بازار شکل گیرد. شیائومی نسخه‌ی خاصی از این گوشی را با بدنه‌ی سرامیکی و طلای ۱۸ عیار به عنوان حلقه‌ی دور دوربین‌ها روانه‌ی بازار می‌کند، درست شبیه Mi Max 18K.

به تصاویر این گوشی توجه کنید:

در حفظ نظم حاشیه‌ها و سطوح نهایت دقت صورت گرفته، چیزی که شیائومی به آن Aligned Design Concept می‌گوید.

و به مشخصات بپردازیم. تراشه‌ی مرکزی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ است که عملکرد درخشانی در رده‌اول‌های سال جدید خواهد داشت. در کنار آن ۶ گیگابایت رم قرار گرفته است و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت است. دوربین دوگانه در سمت پشت که خوشبختانه لنز آن برآمده نیست از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. یکی لنز تله دارد و دیگری لنز زاویه باز. از لرزش‌گیر آپتیکال ۴ محوره نیز استفاده شده تا دوربین زاویه‌ باز تصاویر کم‌لرزشی تهیه کند.

نمایشگر گوشی ۵.۱۵ اینچی است و رزولوشن 1080p دارد. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و اسپیکر استریو و باتری ۳۵۵۰ میلی‌آمپرساعتی و حسگر اثر انگشت در دکمه‌ی فیزیکی خانه، از دیگر مشخصه‌های گوشی خوش‌قیمت شیائومی است. بله، قیمت گوشی پایین است و مدل ۶۴ گیگابایتی آن تنها ۴۲۰ دلار ارزش‌گذاری شده که بسیار ارزان‌تر از محصولات رده‌اولی مثل گلکسی اس ۸ و اکسپریا XZ سونی است. نسخه‌ی سرامیکی این گوشی که جذابیت عجیبی دارد هم با قیمت ۴۳۵ دلار روانه‌ی بازار می‌شود.

این گوشی ۱۱ روز دیگر روانه‌ی بازار چین می‌شود اما مشخص نشده که در بازار داخلی ایران در چه تاریخی موجود می‌شود.