گوگل سرویس Google Earth را با چند ویژگی مهم و کاربردی بروز کرد. چندین قابلیت جدید مثل نقشه‌های سه‌بعدی ناحیه، دانستنی‌ها در مورد نقاط جغرافیایی تصادفی و تور تعاملی به گوگل ارث اضافه شده و تصاویر ماهواره‌ای آن نیز بروز شده است.

از این پس می‌توان بدون نصب کردن نرم‌افزار یا اپ گوگل ارث، در یک مرورگر ساده هم از آن استفاده کرد. تمام ابزارها در اختیار کاربر است و تفاوت خاصی دیده نمی‌شود. و اما تغییرات:

Google Earth قابلیتی به اسم Knowledge Graph دارد. با گراف دانستنی‌ها زمانی که مشغول جست‌وجو هستیم، کادری حاوی اطلاعات و جزئیات مفید در مورد مکان‌های خاص باز می‌شود.

قابلیت جدید بعدی interactive guided tours یا تور تعاملی است. این راهنما از نوع تبلیغاتی نیست بلکه روایت‌گر آن گردشگران محض هستند. به عنوان مثال تور پارک طبیعی Gombe تانزانیا را Jane Goodall رهبری می‌کند. زیستگاه‌های مختلفی نیز پیشنهاد می‌شود و حتی شرکایی که به مستندسازی علاقه‌مند هستند، مثل BBC نیز معرفی می‌شوند.

ویژگی جالب بعدی 3D View یا نمای سه‌بعدی است. به جای اینکه تصاویر ماهواره‌ای را با دید از بالا بررسی کنید، می‌توانید اغلب نواحی جغرافیایی را به صورت مورب و سه‌بعدی مشاهده کنید.

گوگل در گوگل ارث هم دکمه‌ی I’m feeling lucky را اضافه کرده و می‌توان به صورت تصادفی مشغول سیر و سیاحت شد، درست مثل دکمه‌ی مطالب تصادفی موتور جست‌وجوی گوگل.

از این پس به اشتراک‌گذاری نقاط موردعلاقه ساده است، با یک لینک ساده می‌توانید هر آنچه دوست دارید را با دیگران به اشتراک بگذارید.