کارت گرافیک قدرتمند  GTX 1080 Ti انویدیا با طراحی اختصاصی کمپانی کالرفول و دقیق‌تر بگوییم مدل iGame GTX1080Ti Vulcan X OC، رکورد سرعت ۲ گیگاهرتزی را پشت سر گذاشت! این نسخه‌ی اورکلاک شده و حرفه‌ای بسیار قدرتمند است به طوری که سرعت بوست آن ۲ گیگاهرتز اعلام شده است.

کمپانی Colorful هر از گاهی محصولاتی جالب طراحی می‌کند، این بار هم GTX 1080 Ti انویدیا را دست‌کاری کرده و با تغییرات جالب، سرعت کلاک پایه را به ۱۶۰۰ مگاهرتز و سرعت بوست را به ۲ گیگاهرتز رسانده است! البته این کارت گرافیک فعلاً به تولید انبوه نرسیده است و باید برای موجودیت آن بیشتر صبر کنیم.

انویدیا سرعت کارت گرافیک را در حالت پایه و بوست به ترتیب ۱۴۸۰ و ۱۵۸۲ مگاهرتز اعلام کرده اما ظرفیت اورکلاک تراشه‌ی GP102‌ زیاد است و شاید سایر کمپانی‌ها هم محصولاتی با سرعت سرسام‌آور رونمایی کنند که بیش از ۲۰ درصد با مدل مرجع انویدیا تفاوت دارد. کالرفول در مدل خاصی که طراحی کرده، مدار رگولاتور را ۱۶ + ۲ فاز در نظر گرفته تا جریانی کاملاً با ثبات در اختیار تراشه‌ی مرکزی قرار گیرد. ماسفت‌های DualMOS که گرمای کمتری تولید می‌کنند و تداخل الکترومغناطیسی پایین‌تری دارند نیز در این مدار به کار رفته است. سیستم خن‌کاری متشکل از سه فن ۹۲ میلی‌متری و ۶ لوله‌ی حرارتی مسی است.

قیمت و زمان عرضه شدن این کارت گرافیک عجیب فعلاً اعلام نشده است اما قطعاً قدرت پردازشی بالاتری نسبت به کارت گرافیک ۱۲۰۰ دلاری Titan X پاسکالی دارد و به علاوه بسیار ارزان‌تر است.