سرویس دانش و فناوری

آیا اپل هم خودروی خودران می‌سازد؟

نام اپل در یک لیست بسیار مهم ذکر شده است: لیست کمپانی‌هایی که مجوز آزمایش خودروهای بدون‌راننده را در خیابان‌های کالیفرنیا دارند. اپل در مورد فعالیت‌هایش معمولاً گزارشات کاملی ارایه نمی‌کند و این یعنی شاید همین حالا خودروهای خودران اپل در گوشه‌ی یک گاراژ زندگی می‌گذرانند.

خودروی خودران به کلی با محصولاتی مثل گوشی و تبلت متفاوت است. موتور الکتریکی و هیبریدی و حتی معمولی، طراحی بدنه، طراحی و تعلیم نرم‌افزار و هوش مصنوعی خودرو و همین‌طور سخت‌افزار لازم برای مشاهده کردن محیط پیرامون و پردازش اطلاعات موجود، همه و همه پیچیده به نظر می‌رسد اما به نظر می‌رسد که در آینده این عرصه می‌تواند یکی از پرسودترین عرصه‌های دنیای مدرن باشد. به همین علت است که کمپانی‌های خودروسازی متعدد و حتی کمپانی‌هایی مثل گوگل که عملاً غول نرم‌افزاری هستند، همگی فعالیت‌هایی را کلید زده‌اند. حتی تاکسی‌رانی معروف Uber و انویدیا که طراحی تراشه‌های گرافیکی و ابرپردازنده است هم در لیست فوق دیده می‌شوند حال آنکه طراحی خودرو برای انویدیا عملاً غیرممکن به نظر می‌رسد.

ویدیوی زیر نمایشی از عملکرد و تلاش انویدیاست:

در حال حاضر تسلا سیستم هوشمند Autopilot خویش را در خودروهایش پیاده‌سازی کرده و به نظر می‌رسد که خودروی خودران گوگل هم عملکرد بسیار خوبی دارد. Baidu هم با کمپانی‌هایی مثل BMW و انویدیا و فورد همکاری می‌کند تا هر چه زودتر به این تکنولوژی آینده‌نگرانه دست پیدا کند. احتمالاً اپل هم دیر یا زود فعالیت‌هایش را مجدانه آغاز می‌کند.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید