به اشتراک گذاشتن عکس‌ها از حوادث مهم و یا حتی عکس‌های زندگی روزمره با دوستان و آشنایان کار پر زحمتی است؛ مگر آنکه همه شما یکی از کاربرا دستگاه‌های اپل، آی‌او‌اس یا مک باشید. در آن‌صورت این کار بسیار ساده خواهد بود. کاربران ویندوز نیز می‌توانند از چنین قابلیتی استفاده کنند.

اولین چیزی که شما به آن نیاز دارید، فعال کردن iCloud sharing است. از ادرس زیر برای انجام این کار استفاده کنید.

Setting > iCloud > Photos

بعد از آن در پایین صفحه، iCloud Photo Sharing را به وضعیت فعال ببرید. در مک آدرس زیر را دنبال کنید:

System Preferences > iCloud > Option

کاربران ویندوز نیز می‌توانند با دانلود اپلیکیشن iCloud For windows تنظیمات لازم را انجام دهند.

برای ساختن آلبوم عکس مشترک به اپلیکیشن عکس‌ها رفته و روی اشتراک گذاشتن بزنید. دکمه + را بزنید، پنجره‌ای باز می‌سود که می‌توانید در آن نام آلبوم را بنویسید. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود مخاطبین خود را بوسیله وارد کردن شماره‌ها از iMessage و یا استفاده از ایمیل در آلبوم اضافه کنید. لازم به ذکر است تا ۱۰۰ شماره را می‌توانید اضافه کنید.

زمانی که آلبوم ساخته شد، می‌توانید به عقب برگردید و مخاطبان بیشتری را اضافه کنید و یا بعضی مخاطبان را حذف کنید. آلبوم را در iCloud.com بصورت عمومی قرار بدهید، هشدارها را برای آلبوم خاموش و روشن کنید و آن را پاک کنید. کاربران می‌توانند به آلبوم شما در آیفون، آیپد و مک‌های خود دسترسی داشته باشند.

اگر نمی‌توانید دوستان اندرویدی خود را دعوت به مشارکت در عکس‌ها کنید، می‌توانید با ساختن آلبوم عمومی در سایت iCloud.com این کار را انجام دهید. عکس‌ها و آلبوم‌ها در آلبوم به عدد ۵۰۰۰ محدود می‌شوند که البته این محدودیت شامل iCloud شما نمی‌شود.

تنها سازنده آلبوم می‌تواند همه عکس‌ها را پاک کند و دیگر افراد تنها می‌توانند عکس‌هایی که در آنها یاد شده‌اند را پاک کنند.

برای اضافه کردن عکس به آلبوم کافی است علامت + را بزنید و تصاویر خود را آپلود کنید. تعاملات مربوط به آلبوم به لایک کردن و کامنت گذاشتن ختم می‌شود و می‌توانید ببینید چه کسی عکس شما را لایک کرده و یا حتی برای آن نظر گذاشته است.