ایسنتاگرام قابلیتی به اسم عکس‌های خودنابودشونده دارد! عکس‌ها پس از اینکه مخاطب آنها را رویت کرد خود به خود حذف می‌شوند و به اصطلاح یک‌بارمصرف هستند. حتی اگر مخاطب اسکرین‌شات بگیرد و بخواهد محتوای عکس را حفظ کند، هشداری به ارسال‌کننده نمایش داده می‌شود. در ادامه با این ویژگی جالب و نحوه‌ی استفاده از آن آشنا می‌شویم.

اینستاگرام یکی دیگر از قابلیت‌های Snapchat را عاریه گرفته است: تصاویر خودنابودشونده! اگر تصویر خودنابودشونده در پیام‌های مستقیم استفاده شود و مخاطب از عکس، اسکرین‌شات بگیرد، پیامی نمایان شده و مطلع می‌شوید. برای استفاده کردن از این ویژگی جدید می‌بایست اپلیکیشن اینستاگرام را بروز کنید. اما چگونه از تصاویر خودنابودشونده‌ی اینستاگرام استفاده کنیم؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

تهیه کردن تصاویر یک‌بار مصرف و خودنابودشونده برای اینستاگرام

دو راه برای تهیه کردن این نوع تصاویر وجود دارد. اپ اینستاگرام را اجرا کنید و روی آیکان ارسال پیام در سمت راست و بالای صفحه تپ کنید. به صفحه‌ی ارسال پیام مستقیم هدایت می‌شوید. در بخش پایین این صفحه آیکان دوربین دیده می‌شود. روی آن تپ کنید تا عکس تهیه شود.

راه دوم این است که روی یکی از مکالمات خود در صفحه‌ی پیام‌های مستقیم تپ کنید و سپس روی آیکان دوربین در کنار فیلد وارد کردن متن تپ کنید تا عکس خودنابودشونده گرفته شود.

توجه کنید که برای ارسال عکس خودنابودشونده به چند مخاطب می‌بایست از روش اول عمل کرد.

مشاهده کردن تصویر خودنابودشونده در اینستاگرام

زمانی که عکسی از نوع خودنابودشونده دریافت می‌کنید، عکس در پیام مستقیم نیست بلکه بالای صفحه‌ی پیام‌های مستقیم یک آیکان دایره‌ای‌شکل نمایان می‌شود. با تپ کردن روی عکس بند‌انگشتی، چند لحظه می‌توان عکس را مشاهده کرد و سپس عکس به خودی خود از بین می‌رود.

اگر دریافت‌کننده اسکرین‌شات بگیرد و بخواهد عکس را به نوعی حفظ کند، پیامی به ارسال‌کننده نمایش داده می‌شود.