خودروی شاسی‌بلند Volvo XC60 در نمایشگاه خودروی ژنو نیز به نمایش گذاشته شده اما در نمایشگاه خودروی نیویورک هم بسیار پررنگ ظاهر شده است. Volvo این SUV را با محیط داخلی زیبا و مدرن و سه موتور مختلف روانه‌ی بازار می‌کند و احتمالاً یکی دیگر از شاسی‌بلندهای پرفروش این خودروساز سوئدی است.

در طراحی XC60 ولوو دو تغییر اساسی و مهم دیده می‌شود. تغییر اول محیط داخلی است که بازطراحی شده و تا حدی شبیه شاسی‌بلند جدید اسپورت ولوو XC90 و سدان S90 است. ولوو به این نتیجه رسیده که وجود امکانات مدرن امروزی لازم است و به این ترتیب نمایشگر لمسی بزرگ با نمایش اطلاعات مفید در بخش میانی داشبورد دیده می‌شود. تغییر دیگر  طراحی صندلی‌ها، اهرم دنده و داشبورد است و محیط داخلی متحول شده است.

 موتور خودرو ۴ سیلندر است و مشتری می‌تواند یکی از سه عدد ۲۵۰ و ۳۱۲ و ۴۰۰ اسب بخار را در انتخاب موتور پیش رو دارد. هر سه موتور سیلندرهایی با حجم جابجایی ۲ لیتر دارند و تفاوت در این است که نمونه‌ی اول توربوشارژ است، مدل دوم توربوشارژ و سوپرشارژ است و سومین گونه از موتور الکتریکی کمکی بهره می‌برد. با قوی‌ترین موتور، ولوو XC60 جدید ظرف مدت ۵.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Volvo در XC60 2018 از سیستم کمک‌فرمان یا Steering Assist استفاده کرده تا هدایت خودرو بین خطوط خیابان ساده‌تر باشد و البته این قابلیت در سرعت‌های ۳۶ الی ۸۷ مایل بر ساعت فعال است. سیستم جلوگیری از تصادف و برخورد و همین‌طور سیستم ترمز خودکار از دیگر ویژگی‌های ایمنی شاسی‌بلندی به اسم XC60 2018 است.