پورشه امسال با خودروی پانامرای جدیدش به نمایشگاه خودروی نیویورک آمده است. Panamera Sport Turismo ماه پیش مورد در نمایشگاه خودروی ژنو علاقه‌مندان را مجذوب خویش کرده بود و این بار علاقه‌مندان به خودروهای اسپورت کشورهای آمریکایی را متوجه خود می‌کند.

پانامرای جدید پورشه پورشه یکی از خوش‌قیمت‌ترین خودروهای اسپورت است و در چهار مدل روانه‌ی بازار آمریکای شمالی می‌شود. Panamera 4 با قیمت ۹۶۲۰۰ دلار و Panamera 4S با قیمت ۱۰۴۰۰۰ دلار، Panamera 4 E-Hybrid با قیمت ۱۰۹۲۰۰ دلار و در نهایت سریع‌ترین گونه که Panamera Turbo است با قیمت ۱۵۴ هزار دلار. البته اگر تمام آپشن‌های انتخابی را در لیست انتخاب خود تیک بزنید، قیمت تمام شده ۲۳۵ هزار دلار خواهد بود. بسته‌ی تجهیزات اضافی که درخور خودروهای اسپورت است ۸۰ هزار دلار ارزش دارد و شامل کیت بدنه، قطعاتی با نمای براق و اگزوز اسپورت و چندین قطعه‌ی دیگر است.

اما این خودروی ۲۳۵ هزار دلاری چه مشخصاتی دارد و نسبت به ۳ مدل ارزان‌تر آن چگونه است؟

پورشه از موتور خورجینی ۸ سیلندر با سیلندرهایی که حجم جابجایی ۴ لیتر دارند استفاده کرده تا ۵۵۰ اسب بخار قدرت و حداکثر ۵۶۷ پوند-فوت گشتاور در اختیار سیستم توزیع نیرو قرار گیرد. جعبه دنده‌ی ۸ سرعته از طریق سیستم دو کلاچی به موتور مربوط می‌شود.

پانامرا توربو اسپورت توریسمو ظرف مدت ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما نسخه‌ی ارزان‌تر آن که موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری دارد و قدرت موتور حداکثر ۳۳۰ اسب بخار است، رکورد ۵ ثانیه‌ای ثبت می‌کند. منظور مدل پانامرا ۴ است که با توجه به قیمتش یکی از محصولات برتر است. Panamera 4S با وجود موتور توربوشارژ ۶ سیلندره، قدرت ۴۴۰ اسب بخار دارد و رکورد ۴ ثانیه‌ای را به دست می‌آورد و در نهایت مدل هیبریدی پورشه با وجود موتور الکتریکی ۱۳۶ اسب بخاری، رکورد ۴.۴ ثانیه را به خود اختصاص می‌دهد.

به تصاویری از نمای داخلی و بیرونی این خودروی جذاب توجه فرمایید: