امروز بالاخره گوشی HTC One X10 معرفی شد. در این گوشی از نمایشگر فول اچ‌دی ۵.۵ اینچی استفاده شده و تراشه‌ی مرکزی آن مدل رده‌متوسط MediaTek Helio P10 است. در ادامه بیشتر با محصول جدید اچ‌تی‌سی آشنا می‌شویم.

اچ‌تی‌سی تراشه‌ی قدرتمندی انتخاب نکرده تا گوشی One X10 محصولی با قیمت متوسط باشد. مقدار رم و حافظه‌ی داخلی به ترتیب ۳ و ۳۲ گیگابایت است و می‌توان از اسلات کارت حافظه برای افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی در حد ۲ ترابایت نیز استفاده کرد.

خوشبختانه دوربین‌های خوبی در این گوشی تعبیه شده است. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی. ابعاد کلی گوشی ۱۵۲.۹ در ۷۵.۶ در ۸.۲۳ میلی‌متر است و درون آن یک باتری بزرگ با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت پنهان شده است. وزن گوشی نیز ۱۷۵ گرم است و از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت در سطح پشتی گوشی به چشم می‌خورد.

اچ‌تی‌سی به کمک اپلیکیشنی موسوم به Boost + تلاش کرده که منابع پردازشی گوشی را روی فرآیندهای مهم متمرکز کند و به این ترتیب گوشی سریع‌تر عمل می‌کند.‌ مثلاً حین اجرای بازی، رزولوشن اجرای بازی بهینه می‌شود و ممکن است فول اچ‌دی نباشد و در نتیجه توان مصرفی تراشه‌ی مرکزی و مصرف باتری کمتر خواهد بود.

قیمت HTC One X10 در کشور روسیه تقریباً ۳۵۵ دلار است و در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود.