آن چیزی که درباره این دستگاه جالب بنظر می‌رسد، استفاده مایکروسافت از Freesync 2 ای‌ام‌دی برای هماهنگی نمایشگر و کارت گرافیک در پروژه جدید ایکس‌باکس است. این ویژگی در جهت بهبود بریدگی و وقفه است، به‌نحوی که به کارت گرافیک اجازه می‌دهد تا از نرخ نوسازی متغیر نمایشگر بهترین استفاده را ببرد.

ایکس‌باکس Scorpio از این ویژگی، یعنی نرخ نوسازی متغیر که در HDMI 2.1 قابلیت اجرا دارد را پشتیبانی خواهد کرد. با توجه به اینكه هیچكدام از تلویزیون‌های فعلی از این استانداردها پشتیبانی نمی‌كنند، ای‌ام‌دی وعده داده كه پشتیبانی از این فناوری به زودی به تلویزیون‌ها اضافه خواهد شد. در صورت صحت این موضوع احتمال افزایش محبوبیت استاندارد AMD نسبت به فناوری مشابه یعنی G-SYNC انویدیا در زمینه نرخ نوسازی متغیر وجود دارد چرا که برای استفاده از فناوری G-SYNC باید ماژول و برد مخصوص را تهیه کرد که مسلماً با قیمتی بیشتر از فناوری رقیب ارائه خواهد شد و اینطور که مشخص است تفاوت چندانی بین این دو نیست تا بتواند کار Nvidia را توجیه کرد.

تصویب تکنولوژی نرخ نوسازی متغیر به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا عملکرد خود را تغییر دهند و برای مثال فریم‌ریت را از ۶۰ به ۴۵ فریم در ثانیه کاهش دهند. Scorpio می‌تواند بعنوان اولین دستگاه استفاده کننده از این ویژگی و حامی بزرگی برای آن باشد.