خودروی شاسی‌بلند Jaguar F-Pace برنده‌ی جوایز خودروی سال ۲۰۱۷ و طراحی خودروی سال ۲۰۱۷ شد و آمار نشان می‌دهد که این خودروی پرفروش آمار فروش کمپانی جگوار را متحول کرده است.

جگوار SUV فوق‌العاده‌ای طراحی کرده که بسیار پرفروش نیز بوده است. این خودرو توسط ۷۵ ژورنالیست از ۲۴ کشور جهان به عنوان خودروی سال انتخاب شده است و خودروهای محبوبی مثل مرسدس کلاس E و پورشه ۷۱۸ باکستر و کایمن و همین‌طور BMW i3‌ را پشت سر گذاشته است. البته BWM i3 جایزه‌ی بهترین خودروی شهری را دریافت کرد.

سال پیش برنده‌ی بهترین خودرو کمپانی مزدا و مدل MX-5‌ بود اما جگوار با دو جایزه‌ی متفاوت جذاب‌تر از این خودرو به نظر می‌رسد. قدرت موتور F-Pace جگوار با وجود موتور ۶ سیلندر خورجینی آن ۲۴۰ اسب بخار است که البته با استفاده از سوپرشارژ به ۳۸۰ اسب بخار نیز می‌رسد. سیستم گیربکس ۸ دنده و کنترل‌پذیری عالی از دیگر ویژگی‌های آن است.

جالب است بدانید که F-Pace اولین خودروی شاسی‌بلند کمپانی جگوار است و طبق اصول کلی طراحی خودروی این کمپانی طراحی شده است. سال پیش جگوار توانست ۱۲۲ هزار F-Pace‌ را به فروش برساند و به این ترتیب فروش JLR (بخش لندرورهای جگوار) با رشد ۱۳ درصدی همراه شد که آماری شگفت‌انگیز در تاریخ این کمپانی است.