هیوندای سوناتای ۲۰۱۸ هم یکی از خودروهای جذاب نمایشگاه خودروی نیویورک است. تغییراتی که هیوندای در سدان پرفروش خود اعمال کرده شاید کوچک باشد اما علاقه‌مندان به سوناتا به راحتی متوجه آن می‌شوند.

مهم‌ترین تغییری که در سوناتای هیوندای می‌بینیم، ظاهر آن است. پنجره‌ها کمی ضمخت‌تر و شبیه Elantra هستند، منحنی بالا و پایین به هم آمیخته شده و زاویه‌ها تند و تیزتر شده است. لامپ جلو نیز طراحی متفاوتی دارد و لامپ رانندگی روز هم به صورت عمودی در لبه‌های پایینی قرار گرفته است. پشت خودرو هم تغییر کرده است:

هیوندای در محیط داخلی خودرو هم تغییراتی اعمال کرده است. یک جفت نمایشگر لمسی ۷ و ۸ اینچی و فرمان جدید و همین‌طور بخش میانی کنترل خودرو متفاوت از مدل‌های پیشین است.

موتور توربوی خودرو ۲۴۵ اسب بخار قدرت دارد و سیلندرهای آن ۲ لیتری است. گشتاور خروجی آن نیز حداکثر ۲۶۰ پوند فوت است. در کنار این موتور جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد. موتور معمولی آن نیز ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری دارد و قدرت آن به ۱۸۵ اسب بخار محدود می‌شود و در کنار آن سیستم دنده‌ی ۶ سرعته قرار می‌گیرد.

Sonata 2018 مجهز به سیستم کمکی رانندگی بین خطوط است و با خارج شدن از لاین‌ها، هشدار می‌دهد. نور لامپ‌های جلویی نیز به صورت هوشمند تنظیم می‌شود و در کنار این موارد، چند ویژگی مرتبط با ایمنی مسافرین پیش‌بینی شده است.

قیمت سوناتای جدید اعلام نشده اما احتمالاً چندان تفاوتی با مدل سال ۲۰۱۷ ندارد.