تغییرات بزرگی در فروشگاه مرسدس در حال رقم خوردن است، که بواسطه مهندسی کامل توسط AMG و بازگشت به سقف پارچه‌ای است.

مرسدس بنز SL به سبب کابین ۲+۲ و مهندسی AMG کارآمد‌تر و سریع‌تر از نسخه‌های قبلی خواهد بود. توبیاس موئر مدیر AMG بعد از سخنرانی درباره نسل هشتم خودروها در نمایشگاه نیویورک، در مصاحبه با سایت AutoCar بیان داشت: طرح ۲+۲ با کمی فضای بیشتر مفهوم پیدا خواهد کرد.

توسعه خودروهای لوکس با دو صندلی طی یک سال گذشته بعنوان بخشی از یک طرح تحقیق و توسعه برای تحقق بخشیدن به اسپورت‌تر شدن شخصیت خودروهای لوکس این کمپانی و توسط AMG در حال اجرا است. این طرح در ابتدا بصورت پنهانی در حال اجرا بود تا اینکه AMG، برای نسل جدید خودروی SL این موضوع را در دفتر مرکزی مهندسی مرسدس در اشتوتگارت بیان کرد.

اگرچه عکس‌هایی که از نمونه اولیه در نورنبرگ گرفته شده، نشان از اصلاحات زیاد در نسخه کوپه SL دارد، اما پلتفرم جدید دارای تغییرات دیگری نیز خواهد بود. همچنین بنظر می‌رسد برنامه‌ریزی برای جانشینی SLC نیز هدف‌گذاری شده باشد. پلتفرم جدید، حکایت از پشتیبانی و استفاده از معماری خودروهای کلاس E برای این محصول جدید دارد.

در طراحی جدید، خبری از سقف آلومینیومی نخواهد بود؛ نخستین بار بعد از نسل پنجم که تولید آن در سال ۲۰۰۱ متوقف شد، مدل جدید که R232 نام داد از چندید لایه پارچه مشابه تشکیل شده است و توسط خودروهای کلاس اس به نمایش گذاشته خواهد شد.

طراحی مهندسی موتور این خودرو از یک موتور ۳۰۰۰ سانتی‌متر مکعب ۶ سیلندر خطی بهره می‌برد. در SL 300 جدید، طراحی به‌گونه‌ای است که بتواند توان ۳۶۵ اسب بخار (بدون تلفات توان) را تامین کند، این توان بوسیله افزایش فشار توربو شارژها می‌تواند به ۴۳۵ اسب بخار در SL 400 تبدیل شود.

اعداد ذکر شده درباره خاص‌ترین مدل این کلاس یعنی SL 500 به موتور ۴ لیتر ۸ سیلندری با توانی در حدود ۴۵۵ اسب بخار ختم می‌شود.

در حال حاضر AMG به تولید موتور ۱۲ سیلندری قدیمی خود برای گل سرسبد خودرروهای کلاس اس یعنی SL 65 ادامه می‌دهد؛ این درحالیست که منابعی از تصمیم بنز برای توسعه مدل‌های این کلاس خبر می‌دهند.