ناسا اولین سرویس استریم ویدیوی 4K از فضا را راه‌اندازی می‌کند تا عموم علاقه‌مندان بتوانند ویدیوی زنده‌ای که زمین را از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی نشان می‌دهد، تماشا کنند. این مخابره‌ی ویدیویی در منابعی مثل آمازون، وب‌سایت تلویزیونی ناسا و همین‌طور فیس‌بوک به صورت آنلاین در اختیار عموم خواهد بود.

ناسا به زودی می‌خواهد سرویس استریم ویدیوی 4K از فضا راه‌اندازی کند. روز افتتاح ۲۶ آوریل عنوان شده است و در این ویدیو فضانوردی به نام Peggy Whitson ایفای نقش می‌کند. این مخابره‌ی ویدیویی آنلاین است و همه می‌توانند آن را تماشا کنند.

ناسا می‌گوید Whitson با مدیر AWS Elemental صحبت می‌کند و قرار است سرویس‌های تحت وب آمازون در این آدرس ویدیو را استریم کنند. لذا اگر شما هم علاقه‌مند به نجوم و تماشای زمین از فضا هستید، روز ۲۶ آوریل در ساعت ۱.۵ بعدازظهر به وقت مشرق‌زمین به این وب‌سایت مراجعه کنید.

اگر سرعت اینترنت شما پایین است و محتوای 4K مناسب وسایل شما نیست، به وب‌سایت NASA Television مراجعه کنید و ویدیویی که با رزولوشن پایین‌تر مخابره می‌شود را تماشا کنید. دوربینی که در این مخابره‌ی ویدیو به کار می‌رود، RED Epic Dragon Digital Cinema است که در دسامبر گذشته توسط فضاپیمای ژاپنی به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داده شده است.