نیکون دوربین DSLR میان‌رده‌ی جدیدی به اسم D7500 رونمایی کرد. این دوربین هم مثل دیگر DSLRهای نیکون کاملاً حرفه‌ای است و طراحی آن اندکی متفاوت است. در ادامه به مشخصات و طراحی این دوربین قدرتمند می‌پردازیم.

در این دوربین حسگری با ابعاد APS-C و رزولوشن ۲۰.۹ مگاپیکسل به کار رفته و پردازش تصویر آن Expeed 5 نیکون است. فیلم‌برداری 4K با بیت‌ریت ۱۴۴ مگابیت بر ثانیه و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و عکاسی پیاپی با سرعت ۸ فریم بر ثانیه حاصل قدرت بالای این پردازشگر تصویر است. نیکون از حسگر فاصله‌سنجی ۱۸۰ هزار پیکسلی که RGB است و تمام رنگ‌ها را تشخیص می‌دهد، استفاده کرده است. نیکون از لرزش‌گیر دیجیتال ۳ محوره استفاده کرده است. تعداد نقاط فوکوس خودکار ۵۱ عدد است و سیستم فوکوس خودکار شبیه مدل D7200 عمل می‌کند.

نیکون باتری بزرگ‌تر EN-EL15a برای D7500 در نظر گرفته ولیکن عمر باتری آن کمتر است و طبق CIPA می‌توان ۹۵۰ عکس با شارژ کامل باتری گرفت. به هر حال فلاش قدرتمندی برای پوشش ۱۲ متر فاصله نیازمند باتری بزرگ است. نمایشگر لمسی نیز ۳.۲ اینچی و ۹۲۲ هزار پیکسلی است و می‌توان آن را چرخاند.

دوربین جدید حرفه‌ای نیکون ۶۴۰ گرم وزن دارد و امکاناتی امروزی مثل وای-فای و بلوتوث کم‌مصرف و GPS‌ (به صورت انتخابی) در آن پیاده‌سازی شده است. NFC که در D7200‌ وجود داشت در این مدل حذف شده است. پورت USB 2.0 و mini-HDMI و میکروفون و همین‌طور هدفون به همراه میکروفون استریو و اسپیکر مونو در D7500 نیکون پیش‌بینی شده تا امکاناتی کامل داشته باشد.

و به مثلث عکاسی دوربین حرفه‌ای D7500 نیکون توجه کنید:

محدوده‌ی حساسیت نورسنجی در حالت معمولی ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ و در حالت بوست ۵۰ الی ۱۶۴۰۰۰۰ است! حساسیتی فوق‌العاده بالا که در کمتر محصولی دیده‌ایم. سرعت شاتر بین ۳۰ ثانیه تا ۱/۸۰۰۰ ثانیه تنظیم می‌شود و دیافراگم نسبی لنز اصلی بین F/3.5 و F/5.6 است.

قیمت دوربین Nikon D7500 بدون لنز ۱۲۵۰ دلار و با لنزی که فاصله‌ی کانونی ۱۸ الی ۱۴۰ میلی‌متر دارد، ۱۷۵۰ دلار است.