بروزرسانی جدید گوگل کروم جلوی یک اشتباه رایج را می‌گیرد. معمولاً وقتی صفحه‌ی وب‌سایتی کامل بارگذاری شده باشد روی یکی از لینک‌ها کلیک یا تپ می‌کنیم اما گاهی تصادفاً لینکی را قبل از بارگذاری کامل صفحه تپ می‌کنیم و درست قبل از تپ کردم، صفحه کامل‌تر شده و ممکن است لینک دیگری به جای لینک موردنظر ما قرار بگیرد. نسخه‌ی جدید کروم برای حل کردن این مشکل راه حلی دارد.

همیشه ابتدا متن نمایش داده می‌شود و سپس تصاویر صفحه‌ی وب بارگذاری شده و نمایان می‌شوند. به این ترتیب تصاویر مشکل‌ساز هستند، به خصوص اگر اینترنت کند باشد. تیم توسعه‌ی گوگل کروم ویژگی جدیدی به اسم scroll anchoring را در اپلیکیشن خود پیاده‌سازی کرده است که کار آن قفل کردن نمای صفحه روی یک المان مثل لینک است و این یعنی اگر تصویری لود شود و لینک به بالا یا پایین جابجا شود، مرورگر صفحه را جابجا نمی‌کند!

گوگل فعلاً با این ویژگی جالب جلوی حداکثر ۳ پرش صفحه در طول بارگذاری را می‌گیرد اما در آینده این قابلیت کامل‌تر می‌شود. توسعه‌دهندگان وب می‌بایست خواص CSS جدیدی را به وب‌سایت خود اضافه کنند تا این ویژگی جالب برای کاربرانی که از کروم ۵۶ و نسخه‌های بعدی استفاده می‌کنند، فعال شود.