خودروهای هیبریدی این روزها معروف‌تر می‌شوند چرا که علاوه بر آلودگی زیست‌محیطی کمتر، قدرت موتور الکتریکی داخلی در مواقع خاص بهتر از موتور معمولی است و گشتاور بالایی تولید می‌کند. سدان جدید فورد برای پلیس یک خودروی هیبریدی جالب است که مصرف سوخت پایین و قدرت بالایی دارد.

خودروی جدید فورد برای پلیس که For Police Responder Hybrid Sedan نامیده شده، اولین خودروی هیبریدی سریع برای تعقیب و گریز است. موتور این خودرو سیلندرهایی با حجم جابجایی ۲ لیتر دارد و در کنار آن موتور الکتریکی قرار گرفته است که از باتری لیتیوم-یونی تغذیه می‌کند. موتور الکتریکی در حالتی فعال می‌شود که سرعت خودرو به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نرسیده باشد. موتور اصلی با بهره‌گیری از چرخه‌ی Atkinson بازدهی بالاتری نسبت به معمولی دارد.

در صورت نیاز به عملکرد کامل هر دو موتور در تعقیب و گریز، هر دو موتور فعال می‌شوند و سرعت خودرو سر پیچ‌های تند مثل خودروهای مسابقه‌ای خواهد بود. با وجود اینکه این خودرو بسیار سریع و قدرتمند است، مصرف سوخت پایینی دارد. تخمین سازنده این است که ۳۸ مایل با یک گالن سوخت طی می‌شود! دو برابر بیشتر از یک خودروی معمولی پلیس که موتور ۳.۷ لیتر ۶ سیلندره دارد!

زمانی که خودرو در حالت سکون است هم تجهیزات داخلی به کمک باتری تغذیه می‌شوند و طبق ادعای فورد مصرف سوخت در هر ساعت حدود 0.27 گالن کمتر می‌شود. فورد برای واضح‌تر کردن ارزش اقتصادی سدان جدیدش محاسبه‌ای ساده انجام داده است: اگر خودرو در سال ۲۰ هزار مایل طی کند و روزانه در دو شیفت ۸ ساعته با ۴ ساعت ایستادن در یک نقطه استفاده شود، هزینه‌ی سوخت ۳۹۰۰ دلار کمتر از یک خودروی معمولی است.

فورد خودروی پلیسی خود را در فصل بهار تحویل می‌دهد و قرار است در ۵ سال آتی یک خودروی پلیسی دیگر نیز تولید کنند.