ای‌ام‌دی در راستای توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با بازی‌های واقعیت مجازی، کمپانی Nitero را تصاحب کرد. این کمپانی در عرصه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فعالیت می‌کند و مقصود اصلی آن کاهش تأخیر و افزایش سرعت ارتباطات بی‌سیم است.

ای‌ام‌دی می‌گوید اغلب مهندسین مهم کمپانی Nitero را استخدام کرده و تکنولوژی‌های این کمپانی را به دست آورده است و می‌خواهد تجربه‌ی واقعیت مجازی عاری از دردسرهای مربوط به کابل‌ها باشد. جزئیات دقیق این قرارداد منتشر نشده است و معلوم نیست برای تصاحب Nitero چقدر هزینه شده است.

یکی از دستاوردهای جالب Nitero، تراشه‌ای است که به کمک آرایه‌ی فازی از امواج میلی‌متری که به شکل پرتو درمی‌آیند، ارتباطی با فرکانس ۶۰ گیگاهرتز را امکان‌پذیر می‌کند. اگر این تکنولوژی در عمل موفق ظاهر شود، مهم‌ترین نقیصه‌ی واقعیت مجازی که چیزی جز سیم‌ها و اتصالات دست و پاگیر نیست، حل می‌شود. به عبارت دیگر نمایشگر پوشیدنی و حسگرهای متصل به دست و پای کاربر همگی به صورت بی‌سیم به کامپیوتر وی متصل می‌شوند.

ای‌ام‌دی نحوه‌ی ادامه‌ی فعالیت‌های Nitero و جزئیات دقیق این قرارداد را منتشر نکرده است و معلوم نیست برای تصاحب Nitero چقدر هزینه شده است اما در مقال واقعیت مجازی کاملاً جدی است و در کنار روش‌های نرم‌افزاری و محصولاتی مثل کارت گرافیک، دیگر تکنولوژی‌های مرتبط را هم مدنظر قرار می‌دهد.