گوگل یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های عرصه‌ی فناوری با اتهامات جالبی از قبیل پرداخت حقوق کمتر به کارکنان زد و ارایه نکردن اطلاعات دقیق برای حسابرسی دولتی دست و پنجه نرم می‌کند و به صورت ضمنی برخی از اتهامات را پذیرفته است.

وزارت کار در ماه ژانویه اتهاماتی را علیه گوگل طرح کرده است. این اتهامات در دادگاه محلی سان‌فرانسیسکو تکرار شده و گوگل به صورت ضمنی پذیرفته که بین کارکنان زن و مرد در پرداخت حقوق تبعیض قائل می‌شود. نکته‌ی جالب این است که برخورد گوگل نسبت به دیگر کمپانی‌ها افراطی است و تبعیض شدیدتر است و البته تبعیض نسبت به کارمندان زن در کمپانی‌های مطرح مثل تاکسی‌رانی ابر (Uber) نیز وجود دارد. گوگل اعلام کرده که تلاش می‌کند تبعیض جنسیتی را در تمام دفاتر خود در کشورهای مختلف کنار بگذارد.

آمار نشان می‌دهد که ۳۱ درصد از نیروی انسانی گوگل زن هستند و تنها ۲ درصد سیاه‌پوست. گوگل فقط ۳۲ درصد کارمند آسیایی دارد و به نظر می‌رسد که تبعیض نژادی در مراحل استخدام نیرو واقعیت دارد.

اتهام دیگری که به گوگل نسبت داده شده، ارایه نکردن مدارک کامل برای حسابرسی است و اگر این اتهام تأیید شود، گوگل نمی‌تواند مثل قبل با سازمان‌ها و موسسات دولتی همکاری کند و بخشی از درآمدهای خود را از دست می‌دهد.