فضاپیمای معروف کاسینی که مهم‌ترین فضاپیمای حال حاضر است، به زودی به جو سیاره‌ی زحل وارد می‌شود و از بین می‌رود! ناسا تصمیم گرفته که فضاپیمای ارزشمند خویش را به کام مرگ بفرستد و چاره‌ای جز این وجود ندارد. اما چرا؟ آیا کاسینی نمی‌تواند به حرکت شیرجه‌ای خود ادامه دهد و تصاویر بیشتری ارسال کند؟

تقریباً سه دهه برای طراحی و پرتاب و کنترل فضاپیمای Cassini-Huygens یا همان کاسینی معروف وقت صرف شده است. فضاپیمایی با سوخت هسته‌ای که در سال ۱۹۹۷ برای اکتشافات جالب درباب سیاره‌ی زحل پرتاب شد. در سال ۲۰۰۴ کاسینی دوران حول زحل را آغاز کرد.

کنترل کردن فضاپیمای کاسینی با وجود اقمار ۶۲گانه‌ی زحل و اجرام پراکنده که به شکل نوارهایی دور سیاره دوران می‌کنند، کار بسیار پیچیده‌ای است. هر یک از اقمار می‌خواهد کاسینی را با نیروی گرانشی خود جذب کند و از بین ببرد و متأسفانه مسیر پیش‌بینی‌شده‌ی کاسینی بارها تغییر کرده است.

اکنون تیم کنترل کردن فضاپیمای کاسینی به این نتیجه رسیده که کم‌کم باید با فضاپیمای ارزشمند ناسا خداحافظی کرد چرا که قرار است کاسینی یکی دیگر از حرکت شیرجه‌ای خود را شروع کند و به لایه‌های عمیق‌تر کاسینی برای تهیه‌ی عکس‌های بیشتر نفوذ کند. پس از این شیرجه سوخت زیادی باقی نمی‌ماند و در نتیجه کاسینی در جو سیاره‌ی زحل ذوب و ناپدید می‌شود! به این ترتیب کاسینی ۳.۲۶ میلیارد دلاری پس از ۱۳ سال زندگی در اطراف زحل و طی کردن حدود ۱ میلیارد مایل مسافت (۱.۴۵ میلیارد کیلومتر) به پایان مأموریت خود می‌رسد.