جیپ، خودروساز معروفی یکی از سریع‌ترین SUVهای جهان به نام Grand Cherokee Trackhawk را در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد. خودروی شاسی‌بلندی که موتور ۷۰۷ اسب بخاری دارد و تنها ۳.۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان می‌خواهد.

جیپ چروکی ترک‌هاوک موتور ۸ سیلندر با آرایش V شکل دارد و حجم جابجایی هر سیلندر آن ۶.۲ لیتر است! با چنین موتور قدرتمندی که مشابه موتور Hellcat کمپانی Dodge است، قدرت ۷۰۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۶۴۵ فوت-پوند در اختیار سیستم توزیع نیرو قرار می‌گیرد. این SUV ظرف مدت ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت یا تقریباً ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۰ مایل بر ساعت معادل (حدود ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت) است. سریع‌ترین خودروی مشابه Bentayga است که نیم ثانیه دیرتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و موتور آن ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

سیستم توزیع نیرو از جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته بهره می‌برد و قدرت را به هر ۴ چرخ می‌رساند. دیفرانسیل لغزش‌محدود الکترونیکی و آکسل بزرگ عقب خودرو هم در شتاب گرفتن آن مثل خودروهای مسابقه‌ای بی‌تأثیر نیست.

سپر ضخیم و اسپویلر روی سقف، ۴ خروجی اگزوز، صندلی‌هایی از چرم تقویت‌شده و داشبورد مجهز به نمایشگر لمسی ۸.۴ اینچی با پشتیبانی از اندروید اتو و همین‌طور اپل کار‌پلی از ویژگی‌های طراحی خودروی جدید جیپ است.

قیمت احتمالی این خودرو با توجه به اظهارنظر منابع داخلی بالاتر از ۷۵ هزار یورو خواهد بود.