سیستم‌ عامل مک یک ویژگی بنام ذخیره‌کننده انرژی دارد. این ویژگی کامپیوتر شما را بعد از مدتی غیرفعال بودن به حالت Sleep یا اصطلاحاً خواب می‌برد؛ شما می‌توانید مدت زمان غیرفعال بودن را انتخاب کنید، دقایق کوتاه و یا حتی دو ساعت. این ویژگی به شما این امکان را نیز می‌دهد که هارد خود را نیز در این مدت به حالت خواب ببرید.

بخش دیگری از ذخیره‌ساز انرژی مکیناتش قابلیت تنظیم برای خاموش شدن، به خواب رفتن و ری‌استارت شدن روزانه و هفتگی را در اختیار شما می‌گذارد. البته می‌توانید از این ویژگی برای روشن شدن مک‌بوک خود نیز استفاده کنید.

برای تنظیم کردن این برنامه، اپلیکیشن تنظیمات سیستم را باز کنید.

در پنجره اصلی تنظیمات بر روی آیکون لامپ که در ردیف دوم قرار دارد و بیانگر ذ‌خیره‌ساز انرژی است کلیک کنید.

در پنجره اصلی ذخیره‌ساز انرژی، دکمه برنامه‌ریزی را که در پایین صفحه سمت راست قرار دارد بزنید. یک اسلاید در همان جا باز خواهد شد که می‌توانید در آن تنظیمات دلخواه را انجام دهید.

در این اسلاید دو گزینه وجود دارد، در گزینه اول شما امکان روشن کردن و بیدار کردن مک‌بوک را با انتخاب ساعت و روز خواهید داشت. در گزینه دوم هم حالت‌های خواب و خاموش شدن برای شما با همان برنامه ساعت و روز وجود خواهد داشت. برای مثال می‌توانید مک خود را در یک روز خاص و ساعت مشخص، خاموش کنید یا در حالت خواب قرار دهید.

این برنامه‌ریزی در حالی به شما اجازه می‌دهد سیستم را روشن کنید و یا از حالت Sleep خارج سازید که به شارژ متصل باشد؛

نکته پایان در مورد این ویژگی این است که اگر مک شما بصورت عادی در حالت خواب باشد، نباید انتظار داشته باشید طبق برنامه‌ریزی قبلی خاموش شود.