سرویس دانش و فناوری

ایکس‌باکس Scorpio باید نگران Nintendo Switch باشد

ایکس‌باکس اسکورپیو

شاید تا قبل از این همه این محصول جدید مایکروسافت را تقریباً بی‌رقیب می‌دیدند؛ از یک طرف رقیب دیرینه آنها سونی، آخرین نسخه پلی‌استیشن را با فاصله زمانی زیادی نسبت به ایکس‌باکس Scorpio عرضه کرد.

نکته مهم رقابت شدید در بازار است به‌نحوی که مایکروسافت باید با تدابیر دقیق‌تری محصول خود را طراحی کند؛ محصولی که در وهله اول برای پوشش بازی‌های 4K ارائه خواهد شد و از آن می‌توان به برگه برنده ایکس‌باکس نام برد؛ باید دید مایکروسافت طرح و برنامه دیگری برای پیروزی بر سایر رقبا دارد یا خیر.

رقابت بین پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان رقابتی بر سر جزئیات بود، اما رقابت Scorpio و Switch رقابت بر سر تغییرات بزرگ‌تری است. آنها خیلی با هم تفاوت دارند، نینتندو یک کنسول است که در دو حالت طراحی شده است؛ این کنسول را هم می‌ةوان بصورت یک کنسول خانگی و هم بعنوان کنسول دستی استفاده کرد و باید دید در نهایت ایکس‌باکس می‌تواند برگ برنده خود را در بازار عرضه کند.

در حال حاضر به‌نظر نمی‌رسد مایکروسافت حتی با وعده پوشش به بازی‌های 4K بتواند نظر کسانی را که در حال حاضر از کنسول قبلی این کمپانی، Xbox One یا رقیبش PS4 استفاده می‌کنند، به طرف این کنسول جدید بکشاند، شاید کسانی که کنسول ندارند و یا به‌دنبال منحصر‌به‌فرد بودن هستند از این پروژه استقبال کنند. باید منتظر بود و دید تیم مدیریتی فروش مایکروسافت چه ایده‌ای برای این کار خواهد داشت.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید