اگر یک آیفون جدید گرفتید، بهتر است این چند قدم ضروری را بعد از روشن کردن تلفن‌همراه خود بردارید، تا خیالتان از تنظیمات اولیه راحت شود. در بخش اول به اپل آی‌دی، کار با اپلیکیشن‌ها، اکانت ایمیل و ثبت اطلاعات شخصی می‌پردازیم.

یک اکانت اپل بسازید

برای استفاده از اکثر ویژگی‌های آیفون خود (آیتونز، فروشگاه اپل و ...) نیاز به داشتن یک اکانت اپل دارید. برای ساخت اپل آی‌دی نیاز به آدرس ایمیل دارید. اگر از قبل با یک دستگاه iOS کار کرده‌اید و اپل آی‌دی دارید، تنها کافی است که توسط iCloud همگام‌سازی کنید، بدین ترتیب تمام داده‌های دستگاه قبلی بصورت اتوماتیک در دستگاه جدید دانلود می‌شود.

اگر برای اولین بار اپل آی‌دی خود را درون آیفون وارد می‌کنید، زمان خوبی برای وارد کردن اطلاعات اعتباری خود برای خرید و استفاده از اپلیکیشن ها و موزیک‌های پولی است. برای انجام این کار می‌توانید از مسیر مقابل استفاده کنید. Setting> iTunes & App Store>Apple ID>view Apple ID>Payment Information.

اگر برای اولین بار اپل آی‌دی خود را درون آیفون وارد می‌کنید، زمان خوبی برای وارد کردن اطلاعات اعتباری خود برای خرید و استفاده از اپلیکیشن ها و موزیک‌های پولی است. برای انجام این کار می‌توانید از مسیر زیر اقدام کنید:

Setting> iTunes & App Store>Apple ID>view Apple ID>Payment Information.

یادگیری برخی نکات استفاده از دستگاه

در اینجا لیستی از روش‌های مختلف لمس برای انجام اعمال کاربردی وجود دارد.

باز کردن اپلیکیشن‌ها

خیلی ساده است؛ برای باز کردن اپلیکیشن‌ها، کافیست روی آیکون اپلیکیشن یکبار ضربه بزنید. برای دیدن سایر اپلیکیشن‌ها کافیست صفحه تلفن را جابجا کنید. برای این کار با انگشت خود صفحه را جابجا کنید (برای رفتن به سمت راست، انگشت خود را به سمت چپ بکشید و بالعکس).

جابجا کردن و پاک کردن اپلیکیشن‌ها

اگر انگشت خود را برای چند لحظه روی آیکون یکی از اپلیکیشن‌ها نگه دارید تمامی اپلیکیشن‌ها شروع به لرزیدن می‌کنند، در این لحظه شما می‌توانید آن‌ها را در صفحه اصلی جابجا کنید. اگر می‌خواهید اپلیکیشنی را پاک کنید، کافیست روی علامت X که در بالای آیکون همه اپلیکیشن‌ها ظاهر می‌شود کلیک کنید. اگر اپلیکیشنی را مشاهده کردید که علامت X در بالای آن نبود، این نشان دهنده این است که این اپلیکیشن بصورت پیش‌فرض در تلفن همراه وجود دارد و امکان پاک کردن آن وجود ندارد.

جستجو برای موارد

صفحه را به سمت پایین بکشید،‌ جستجوی Spotlight به شما در پیدا کردن سریع اپلیکیشن‌ها، مخاطبین، نوشته‌ها، جستجو در وب و خیلی چیزهای دیگر کمک می‌کند.

مرکز کنترل را باز کنید

انگشت خود را به سمت بالا بکشید؛ فرقی ندارد در صفحه اصلی باشید یا صفحه قفل، این ویژگی با اپلیکیشن‌های انتخاب شده در تنظیمات در دسترس خواهد بود. (می‌توانید پیکربندی اپلیکیشن‌ها را در تنظیمات انتخاب کنید).

در این منو حالت هواپیما، وای-فای، بلوتوث، مزاحم نشوید، چرخش صفحه، روشنایی، موزیک، ایر‌دراپ، چراغ قوه، تایمر، ماشین‌حساب و دوربین به راحتی در دسترس هستند.

مرکز اعلانیه‌ها

از بالاترین نقطه صفحه اصلی تلفن‌همراه انگشت خود را پایین بکشید تا مرکز نوتیفکیشن‌ها ظاهر شود. در این پنجره، آخرین تماس‌های از دست رفته، پیام‌ها، ایمیل‌ها و ... موجود هستند.

وارد کردن اکانت ایمیل

 روی اپلیکیشن ایمیل کلیک کنید و ایمیل خود را در تلفن‌همراه جدیدیتان وارد کنید. به سادگی سرویس ارائه‌دهنده ایمیل خود را وارد کنید و بعد از آن آدرس و پسورد ایمیلتان را نیز وارد کنید.

اگر ایمیلی دارید که توسط هیچ‌یک از گزینه‌های موجود همخوانی ندارد، با استفاده از گزینه Other به‌صورت دستی اطلاعات مربوط را وارد کنید.

اضافه کردن اطلاعات خود

یکی دیگر از مواردی که می‌بایستی در همان استفاده اول در آیفون خود وارد کنید اطلاعات فردی است. صفحه مخاطبین را باز کنید، روی علامت “+” کلیک کنید؛ اطلاعات پایه مربوط به خود را که احساس می‌کنید همراه داشتنشان مفید است در این‌جا وارد کنید. اضافه کردن اطلاعاتی همانند نامتان برای استفاده از Siri و راهنمایی توسط آن مفید است.

اگر می‌خواهید به‌سادگی و تایپ کردن خانه در اپلیکشن نقشه یا گفتن مرا به خانه ببر به Siri مسیر مورد نظر را پیدا کنید، می‌توانید آدرس خود را بعنوان مرجع در اینجا وارد کنید، تا بعداً از آن استفاده کنید. اگر صفحه را کمی پایین بکشید، یک نقطه برای اضافه کردن آدرس را مشاهده می‌کنید. آدرس‌های مهم خود همانند منزل و محل کار را در این محل وارد کنید تا بعداً از آنها استفاده کنید.

شما همین کار را برای سایر مخاطبین خود نیز می توانید انجام دهید و با استفاده از این قابلیت و با استفاده از Siri و نوشتن جملاتی همانند "where is my wife?" نزدیکان خود را روی نقشه ببینید.

با بخش دوم این مقاله که شامل ۵ نکته پایانی است همراه ما باشید.