کانن دوربین جدیدی در کلاس کامپکت به نام Canon PowerShot SX730 HS رونمایی کرد. دوربینی با حسگر ۲۰ مگاپیکسلی که با وجود ابعاد کم، زوم آپتیکال ۴۰ برابری در لنز آن پیش‌بینی شده است. در ادامه مشخصات کامل این دوربین ۴۰۰ دلاری را بررسی می‌کنیم.

کانن هنوز هم دوربین‌های کامپکت (کوچک) جالبی معرفی می‌کند که برخلاف دوربین گوشی‌های قدرتمند امروزی، از نظر امکاناتی مثل بزرگنمایی آپتیکال، لرزش‌گیر لنز و ابعاد حسگر به کار رفته، حرف‌هایی برای گفتن دارند. دوربین جدید خانواده‌ی پاورشات، SX730 HS است که حسگر CMOS با قطر لوله‌ی حسگر 1/2.3 اینچ دارد و رزولوشن آن ۲۰.۳ مگاپیکسل است. پردازش تصویر این دوربین Digic 6 کانن است و می‌توان به کمک آن با سرعت ۵.۹ فریم بر ثانیه عکاسی پیاپی انجام داد. فیلم‌برداری فول اچ‌دی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه هم امکان‌پذیر است و البته میکروفون داخلی دوربین استریو است.

SX730 HS کانن امکانات مفید امروزی مثل وای-فای و بلوتوث و NFC را در خود جمع کرده است اما از GPS خبری نیست. با شارژ کردن کامل باتری NB-13L که لیتیوم-یونی است می‌توان بنابر استاندارد CIPA حدود ۲۵۰ عکس ذخیره کرد.

کانن نمایشگر LCD‌ معمولی و نه لمسی با رزولوشن ۹۲۲ هزار پیکسل و قطر ۳ اینچ که می‌تواند ۱۸۰ درجه بچرخد و در عکاسی سلفی مفید واقع شود را برای دوربین کوچکش در نظر گرفته است. رنگ‌بندی محصول یز شامل دو رنگ نقره‌ای و مشکی است.

مثلث عکاسی دوربین SX730 HS‌ کانن

محدوده‌ی حساسیت نورسنجی یا همان ISO بین ۸۰ تا ۱۶۰۰ است. دیافراگم نسبی نیز بین F/3.3 الی F/6.9 تنظیم می‌شود. مدت زمان باز ماندن دریچه‌ی دیافراگم یا به عبارت دیگر سرعت شاتر بین 1/3200‌ ثانیه الی ۱۵ ثانیه تنظیم می‌شود.

لنز به کار رفته فاصله‌ی کانونی ۲۴ الی ۹۶۰ میلی‌متر دارد و به این ترتیب لنز زاویه باز محسوب می‌شود. حداقل فاصله‌ای که می‌توان روی آن فوکوس کرد در حالت عادی و ماکرو به ترتیب ۲ و ۱ سانتی‌متر است! لذا برای عکاسی از اجسام بسیار نزدیک هم برنامه‌ریزی کنید.