مرسدس بنز خودروهای GLC 63 و GLC 63 Coupe را برای رقابت با Porsche Macan Turbo معرفی خواهد کرد. خودروهایی با موتور قدرتمند ۴۶۹ اسب بخاری و سیستم توزیع نیروی ۹ دنده با گشتاور متغیر بین محور عقب و جلو. در ادامه به مشخصات و طراحی این خودروها می‌پردازیم.

SUVهای جدید مرسدس بنز به ۴۸ مدل قبلی سری AMG اضافه می‌شوند و رقیب مستقیمشان مدل‌هایی مثل Macan Turbo پورشه و X4 M40i کمپانی BMW است. در این اس‌یو‌وی‌ها از موتوری Vشکل ۸ سیلندر با سیلندرهای ۴ لیتر استفاده شده که نوع آن بنزینی است.

مهم‌ترین ویژگی GLC63 سیستم توزیع نیروی آن است که با نام 4Matic شناخته می‌شود و می‌تواند گشتاوری کاملاً متغیر را به هر یک از ۲ محور عقب و جلوی خودرو منتقل کند. بله، این خودرو 4WD است و در آن از سیستم کلاچ الکترومغناطیسی استفاده شده تا گشتاور به دقت تنظیم شود و در نتیجه لغزش خودرو کمتر اتفاق بیافتد. این سیستم قبلاً در E63 نیز استفاده شده بود اما حالت رانندگی Drift Mode آن خودرو در SUVهای جدید مرسدس بنز غایب است.

GLC63 با دو بدنه‌ی مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. حالت معمولی و حالت کوپه‌ی فست‌بک. موتور آن هم می‌تواند ۴۶۹ اسب بخاری باشد و اگر مدلی با پسوند S انتخاب شود، موتور ۵۰۳ اسب بخار قدرت دارد. در حقیقت افزایش قدرت با افزایش فشار توربوشارژر صورت گرفته است. گشتاور گونه‌ی معمولی حداکثر ۴۷۹ فوت-پوند است. با این موتور قدرتمند سرعت خودرو ظرف مدت تقریباً ۴ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که شتابی بالاتر از رکورد ۴.۹ ثانیه‌ای BMW X3 M40i و ۴.۴ ثانیه‌ای Macan Turbo پورشه است.

یکی از شباهت‌های جالب GLC63 با E63‌ مرسدس بنز، سیستم انتقال نیروی ۹ سرعته‌ی (دنده) آن است. ۴ حالت رانندگی Comfort و Eco و Sport و Sport Plus به همراه حالت پنجمی به اسم Race Mode در مدلی با پسوند S در نظر گرفته شده است. انتخاب حالت مناسب توسط سیستمی موسوم به Dynamic Select انجام می‌شود.

قرار است این SUVهای جالب و قدرتمند در New York Auto Show که هفته‌ی آینده برگزار می‌شود، رونمایی شوند. قیمت دو مدل جدید به ترتیب ۶۴ هزار و ۵۶ هزار یورو است و البته فعلاً رقم دقیق مشخص نیست.