پرچم‌دار جدید سامسونگ، Galaxy S8+ گوشی فوق‌العاده‌ای است. نمایشگر، پردازنده، رم، حافظه‌ی ذخیره‌سازی و دوربین همگی عالی هستند. اما گوشی خوب بدون عمر باتری بالا خوب است؟ پاسخ منفی است. در ادامه به تست عمر باتری گلکسی اس ۸ پلاس می‌پردازیم.

نمایشگر ۶.۲ اینچی و تراشه‌ای به اسم اکسینوس ۸۸۹۵ که ۸ هسته‌ی پردازنده‌ی اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند را در خود جای داده، قطعاتی هستند که قطعاً در مصرف باتری چندان صرفه‌جویی نخواهند کرد! بنابراین سامسونگ از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی در این گوشی استفاده کرده است. رزولوشن رندر شدن محیط گرافیکی سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها هم معمولاً پایین‌تر از رزولوشن اصلی نمایشگر است تا کمکی به صرفه‌جویی در مصرف باتری شده باشد.

فون‌آرنا در بررسی عمر باتری با تنظیم روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت که برای کارکرد در محیط داخلی و امور مختلف خوب است و همین‌طور با تلفیقی از انواع کاربردها به اعداد زیر رسیده:

تقریباً می‌توان با یک بار شارژ کامل باتری حدود ۸ ساعت از گوشی استفاده کرد. البته اگر روشنایی را بیشتر کنید و مشغول بازی‌های گرافیکی شوید قطعاً عمر باتری کاهش پیدا می‌کند و شاید به ۳ ساعت محدود شود و این موضوع در مورد تمام محصولات مصداق دارد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نمایشگر استفاده شده بسیار کم‌مصرف است و سامسونگ هم به خوبی از پس بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری برآمده است.