گوگل همیشه به علت رایگان بودن اپ‌ها و سرویس‌ها و سازگاری با انواع پلتفرم‌ها و حتی iOS که رقیب اندروید است، تشویق شده اما سرویس Google Play Games گوگل ازین پس در iOS موجود نخواهد بود و حتی در اندروید هم بخشی از ویژگی‌های آن حذف می‌شود.

اپل در iOS سرویس مخصوص بازی Game Center‌ را در نظر گرفته است و نیازی به سرویس دیگری نیست اما به هر حال گوگل هم گوگل پلی گیمز را برای این سیستم عامل طراحی کرده و هما‌ن‌طور که انتظار می‌رفت، استقبال زیادی از این سرویس نشده است. گوگل به این نتیجه رسیده که بهتر است سرویس مخصوص بازی خود را از پلتفرم iOS حذف کند!

گوگل در Google Play Games اندروید هم تغییراتی اعمال کرده چرا که آمار نشان می‌دهد که کاربران به استفاده از Gifting و Requests و Quests علاقه‌ی چندانی ندارند و کمتر از آن استفاده می‌کنند. فرصتی ۱۲ ماهه برای تداوم استفاده از این ویژگی‌ها وجود دارد و پس از آن توسعه‌دهندگان بازی می‌بایست استفاده از این ویژگی‌ها را به کلی فراموش کنند.

گوگل می‌خواهد با تمرکز بیشتری روی قابلیت‌های محبوب گوگل پلی گیمز کار کند و مواردی مثل دستیابی‌ها یا Achievements و بالاترین امتیازات یا Leaderboards و همین‌طور مالتی‌پلیر و Sign-in (ورود) را بهینه کند.