اگر شما تماس تصویری برقرار می‌کنید، مسلماً اسکایپ گزینه اول شما خواهد بود؛ اما نه بدلیل بهترین بودن بلکه بخاطر معروف بودن. اگر از اسکایپ خسته شده‌اید و یا بدنبال یک تجربه جدید هستید، با ما در این مقاله همراه باشید، زیرا قصد داریم ۶ اپلیکیشن برتر را برای جایگزینی اسکایپ به شما معرفی کنیم.

Google Hangouts

این اپلیکیشن بعد از اسکایپ در نوع خود محبوب‌ترین است، Hangouts تقریباً تمام چیزی را که اسکایپ در اختیار شما قرار داده را برایتان مهیا می‌کند.

با داشتن شماره تلفن یا آدرس ایمیل می‌توانید به پیدا کردن افراد بپردازید و به چت کردن در هر سه حالت متنی، صوتی و تصویری بپردازید. شما در این اپلیکیشن می‌توانید گروهی با ۱۰ نفر ظرفیت بسازید. همچنین مخاطبان گوگل شما اتوماتیک به لیست مخاطبان شما اضافه و سازماندهی می‌شوند.

با استفاده از Hangouts، می‌توانید حتی با تلفن‌های همراه و خطوط ثابت تماس برقرار نمایید. البته این ویژگی در آمریکا و کانادا رایگان است اما در دیگر کشورها دارای نرخ متفاوتی است. اگر دوستان زیادی داشته باشید که از اپل استفاده نمی‌کنند، این اپلیکیشن می‌تواند نقش یک پیام‌رسان خانگی را برایتان ایفا کند.

تنها مشکل این اپلیکیشن فوق‌العاده نبودن نسخه رسمی در دسکتاپ است. برای مدتی برنامه مشترک کروم و hangouts بهترین راه برای ارائه این سرویس بود تا این که گوگل این طرح را از کار انداخت و دسترسی مستقیم به صفحه اصلی این اپلیکیشن را جایگزین کرد.

بنابراین شما تنها از طریق اپلیکیشن کروم امکان دسترسی به نسخه رسمی دسکتاپ hangouts را خواهید داشت. می‌توانید از اپلیکیشن Franz که به شما اجازه دسترسی به Hangouts و سایر سرویس‌ها را می‌دهد به عنوان جایگزین استفاده کنید. YakYak یک اپلیکیشن خوب دیگر برای میزبانی از Hangouts است.

ooVoo

ooVoo یکی از بهترین ابزار برای ساخت تماس تصویری و کنفرانس تلفنی است. اگر یک شخصیت اجتماعی هستی، ایجاد گروه ۱۲ نفری در این اپلیکیشن برای شما مفید خواهد بود. کیفیت بالای صوت و تصویر در اپلیکیشن ooVoo در طول تماس سبب محبوبیت این اپلیکیشن در میان کاربران شده است.

امکان ذخیره تماس تصویری، فرستادن عکس یا تصاویر فان و تماشای گروهی فیلم‌های یوتیوب برای کسانی که از نسخه PC این اپلیکیشن استفاده می‌کنند از ooVoo یک ابزار تماس قدرتمند و جالب ساخته است.

در این اپلیکیشن مواردی نیز وابسته به پرداخت درون برنامه‌ای است؛ البته این موارد محدود به چیزهایی شبیه به آواتار است. اکثر امکانات پایه همیشه رایگان هستند.

LINE

لاین نیز یک نرم‌افزار پیام‌رسان دیگر است که به شما این امکان را می‌دهد تا زمان هایی را به مکالمه و چت با دوستانتان اختصاص دهید. این اپلیکیشن علاوه‌ بر نسخه دسکتاپ، یک نسخه برای تلفن های همراه نیز دارد و به شما اجازه می‌دهد تماس صوتی، تصویری و متنی رایگان برقرار کنید. اگر می‌خواهید چت شما خیلی هم خشک و بی‌روح نباشد، لاین با داشتن استیکرهای بی‌شمار این شرایط را برای شما فراهم می‌کند. البته بیشتر این استیکرها پولی هستند.

اگر پیام های زیادی را ارسال کنید این اپلیکیشن سعی در پشتیبانی از رسانه شما می‌کند، کاری که اسکایپ نمی‌تواند انجام دهد. شما در این اپلیکیشن همچنین می‌توانید برای دوستان خود پیام صوتی بفرستید. لاین برای افراد سلبریتی هم اکانت‌های رسمی دارد، البته هیچ تضمینی برای حضور افراد مورد علاقه شما در لاین نیست. تماشای تبلیغات یک تماس صوتی بین‌المللی کوتاه را فعال می‌کند. لاین دارای یک مجموعه ویژگی‌های ارزشمند است، اگر شما در جستجوی یک جایگزین مناسب و معقول هستید.

Tox

یک جایگزین مطمئن برای اسکایپ؛ تاکس توسط یک شرکت رهبری نمی‌شود، بلکه یک اپلیکیشن با کد برنامه‌نویسی باز است که همه چیز را از در اختیار مردم می‌گذارد.

شاید انتظار داشته باشید با یک رابط کاربری ضعیف مواجه شوید درصورتی که اصلاً اینطور نخواهد بود؛ اپلیکیشن حتی دارای دو گزینه برای نصب است که امکان نصب کامل و نصب سبک را به شما می‌دهد. در این اپلیکیشن با خیال راحت از عدم جاسوسی پیام‌ها و تماس‌های خود را ارسال کنید.

چه چیزی بیشتر از این از یک اپلیکیشن انتظار دارید؛ تاکس اجازه حمله به هیچ آلودگی را نمی‌دهد. اگر بدنبال حفظ حریم خصوصی و آزادی در اپلیکیشن خود هستید، تاکس بخاطر رعایت این موضوعات ارزش دیده شدن را دارد.

Viber

یک انتخاب کلاسیک برای هر فردی، نصب وایبر در دستکاپ و یا تلفن‌ همراه است. هر ویژگی استاندارد که مد نظر شما باشد در وایبر موجود است؛ تشکیل گروه، تماس تصویری و استیکر.

همانند لاین، وایبر نیز دارای چت عمومی است که به شما امکان دسترسی به سایت‌های معروف را می‌دهد.

 ICQ

از سال ۱۹۹۸ همراه تکنولوژی است؛ اما برای دوران جدید مطمئناً آپدیت شده است. یک پیام‌رسان ساده بدون هیچ تشکیلات مازاد، این اپلیکیشن به شما امکان رمزنگاری بر تماس‌هایتان را می‌دهد، اگر کسی برای شما پیغام صوتی بفرستد با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید پیغام او را به متن تبدیل کنید. شما همچنین می‌توانید به کسانی که ICQ را ندارند پیام بفرستید. برای انتقال فایل‌های حجیم تا ۴ گیگابایت یک انتخاب ۱۰۰ درصد ICQ خواهد بود.

کدام را انتخاب خواهید کرد؟

با توجه به ویژگی‌های گفته شده در مورد هریک از اپلیکشن‌های جایگزین حال انتخاب با شما است که با توجه به نوع استفاده خود و ویژگی‌های مدنظر کدام را انتخاب خواهید کرد. شاید هم بعد از خواندن این مقاله همچنان تصمیم به ادامه کار با اسکایپ را داشته باشید.