ساعت‌های هوشمند اندرویدی و همین طور اپل واچ از نظر عمر باتری وضعیت جالبی ندارند اما می‌توان با روش‌های مختلف عمر باتری را بیشتر کرد. در ادامه به روش‌های کاهش مصرف باتری در اندروید ویر می‌پردازیم. با ۷۲۴ ترفند امروز همراه شوید.

حتی اگر استفاده‌ی کاربر از ساعتی که مجهز به اندروید ویر است، کم باشد هم مصرف باتری آنچنان پایین نیست که به فکر روش‌های کاهش مصرف باتری نیافتیم. در اندروید ویر هم مثل اندروید روش‌هایی برای کاهش مصرف باتری وجود دارد که بهتر است هر کاربری کم و بیش در مورد آن بداند. در ادامه موارد و نکات مهم را یک به یک بررسی می‌کنیم.

غیرفعال کردن Always-on Display و Tilt-to-Wake Screen برای کاهش مصرف باتری

اپلیکیشن اندروید ویر که روی گوشی نصب کرده‌اید را اجرا کنید. این اپ مهم و کاربردی ابزارها و امکانات بسیار خوبی برای کنترل ساعت‌های هوشمند دارد. لذا اگر آن را نصب نکرده‌اید بهتر است هر چه زودتر این کار را انجام دهید. روی آیکان چرخدنده‌ی کوچک تپ کنید.

در این بخش که تنظیمات اندروید ویر را در بر می‌گیرد روی نام ساعت هوشمند خود تپ کنید.

Always-on Screen نمایشگر ساعت را همیشه روشن نگه می‌دارد (در حالت Ambient Mode که کم‌مصرف‌تر از حالت کاملاً رنگی است) و با غیرفعال کردن آن نمایشگر ساعت خاموش می‌شود. به این ترتیب استفاده از ساعت مشکل‌تر است اما مصرف باتری هم کمتر می‌شود.

ویژگی دوم Tilt to Wake Screen است که با غیرفعال کردن آن دیگر نمی‌توان مچ دست را حرکت داد و منتظر روشن شدن کامل نمایشگر (کاملاً رنگی) شد و سپس با گفتن OK Google فرمان صوتی موردنظر را داد. استفاده کردن از ساعت بدون فعال کردن این ویژگی مشکل‌تر است و باید قبل از هر کاری روی نمایشگر تپ کرد. طبعاً گاهی اوقات مچ دست حرکتی معمولی دارد اما اندروید ویر فرض می‌کند که کاربر قصد استفاده از ساعت را دارد و نمایشگر را کاملاً روشن می‌کند و این به معنی بالا رفتن مصرف باتری است.

در این بخش دو ویژگی یاد شده را می‌توان غیرفعال کرد:

شاید بهتر باشد فقط یکی از گزینه‌ها را غیرفعال کنید که استفاده از ساعت کاملاً سخت و عجیب نشود! اگر مرتباً زمان، وضعیت آب و هوا و نوتیفیکیشن‌ها را بررسی می‌کنید، بهتر است از غیرفعال کردن گزینه‌ی اول یا نمایشگر همیشه روشن پرهیز کنید.

راه دیگری که برای غیرفعال کردن Always-on Display در اندروید ویر پیش‌بینی شده، به اپلیکیشن روی گوشی نیاز ندارد. کافی است روی ساعت خود حرکت جاروبی رو به پایین انجام دهید تا منو نمایان شود و سپس به Settings مراجعه کرده و گزینه‌ی Alway-on screen‌ را غیرفعال کنید.

تنظیم روشنایی نمایشگر ساعت هوشمند برای کاهش مصرف باتری

راه حل بعدی برای افزایش عمر باتری تنظیم روشنایی نمایشگر است. برای تنظیم روشنایی بار دیگر منوی تنظیمات را با حرکت جاروبی رو به پایین نمایان کنید و  روی گزینه‌ی Adjust brightness‌ تپ کنید.

 اندروید ویر ۵ حالت روشنایی در اختیار کاربر می‌گذارد. درجه‌ی روشنایی مناسب را انتخاب کنید.

شاید روشنایی بیش از ۳ یا ۴ برای اغلب امور ضروری نباشد و توجه داشته باشید که نمایشگر یکی از مهم‌ترین بخش‌های پرمصرف است.

 از حالت‌های Do Not Disturb و Theater Mode استفاده کنید تا عمر باتری ساعت بیشتر شود

هر چه قدر تعداد نوتیفیکیشن‌هایی که گوشی و تبلت به ساعت اندروید ویری ارسال می‌کند بیشتر باشد، طبعاً پردازنده و نمایشگر و همین‌طور تراشه‌ی ارتباط بی‌سیم بیشتر کار می‌کند و مصرف باتری نیز بیشتر می‌شود. در اندروید ویر دو حالت برای کاهش تعداد نوتیفیکیشن‌ها پیش‌بینی شده است. حالت اول Do Not Disturb است که مشابه آن در گوشی اندرویدی وجود دارد و کاری می‌کند که نوتیفیکیشن‌ها کاملاً ساکن شوند و تنها استثناء آلارم است. توجه کنید که با استفاده از این حالت در اندروید ویر، گوشی هم به حالت بی‌صدا تغییر وضعیت می‌دهد و هیچ صدایی نخواهید شنید!

حالت اول Do Not Disturb است که مشابه آن در گوشی اندرویدی وجود دارد و کاری می‌کند که نوتیفیکیشن‌ها کاملاً ساکن شوند و تنها استثناء آلارم است. توجه کنید که با استفاده از این حالت در اندروید ویر، گوشی هم به حالت بی‌صدا تغییر وضعیت می‌دهد و هیچ صدایی نخواهید شنید!

برای فعال کردن Do Not Disturb کافی است منوی تنظیمات اندروید ویر را با حرکت جاروبی رو به پایین نمایان کنید و روی گزینه‌ی آن تپ کنید که البته اولین گزینه است.

حالت دوم Theater Mode است و همان‌طور که از واژه‌ی تئاتر حدس زده‌اید برای کاهش مزاحمت در نظر گرفته شده است. نمایشگر ساعت هوشمند خاموش می‌شود و تمام نوتیفیکیشن‌ها نیز غیرفعال می‌شوند و همین‌طور گوشی شما نیز به حالت بی‌صدا و همین‌طور بدون لرزش می‌رود.

برای حالت بعدی هم به پایین اسکرول کنید و روی Theater Mode تپ کنید.

حالت مفیدتر Priority Only است که باید از طریق گوشی آن را فعال کنید. در این حالت فقط نوتیفیکیشن‌هایی مثل رویدادها، یادآوری‌ها، آلارم و تماس‌ها فعال و دیگر موارد مورد علاقه فعال هستند و سایر موارد غیرفعال می‌شوند. این ویژگی بسته به اینکه گوشی شما محصول کدام سازنده است، در بخش متفاوتی از منو یا صفحه‌ی تنظیمات اندروید قرار گرفته است.

غیرفعال کردن Wi-Fi‌ ساعت هوشمند اندرویدی برای افزایش عمر باتری

وای-فای هم مثل نمایشگر یکی از بخش‌های پرمصرف است و بهتر است غیرفعال شود. ساعت‌های اندروید ویری معمولاً از طریق بلوتوث با گوشی و تبلت جفت می‌شوند و شاید کمتر کسی به وای-فای برای اتصال مستقیم به مودم و روتر نیاز داشته باشد.

برای غیرفعال کردن وای-فای کافی است بار دیگر به تنظیمات اندروید ویر مراجعه کنید. اگر در تنظیمات وای-فای را نمی‌بینید تعجب نکنید چرا که شاید ساعت هوشمند شما فاقد وای-فای است.

روی وای-فای تپ کنید.

در صفحه‌ی بعدی اسکرول به پایین کنید و به دنبال گزینه‌ای مثل Wi-Fi On یا Wi-Fi Automatic بگردید و روی آن تپ کنید. پیامی مبنی بر خاموش کردن وای-فای نمایان می‌شود. تأیید کنید و به این ترتیب وای-فای ساعت اندروید ویری شما خاموش می‌شود.