کمپانی ADATA درایوهای SSD سری SU700 خود را معرفی کرد. این درایوها قبلاً در کامپیوتکس ۲۰۱۶ نیز اجمالاً معرفی شده بودند و در آنها از حافظه‌های فلش سه‌بعدی TLC استفاده شده تا قیمت پایینی داشته باشند.

ای‌دیتا در این سری از فلش TLC استفاده کرده که طبعاً قیمت تمام شده و دوام را کاهش می‌دهد. کنترلر به کار رفته هم MK8115 کمپانی Maxiotek است. در این درایوها DRAM نیز وجود ندارد و ظرفیتشان ۱۲۰، ۲۴۰ و ۴۸۰ گیگابایت و حتی ۹۶۰ گیگابایت است. درایوها به صورت درایو ۲.۵ اینچی با ضخامت ۷ میلی‌متر طراحی شده‌اند و پورت ارتباطی ساتا ۳ است. لذا به راحتی می‌توان در لپ‌تاپ‌ها و دستاپ‌های مختلف از آن استفاده کرد.

ای‌دیتا حداکثر سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی را ۵۶۰ و ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه اعلام کرده البته مدل ۱۲۰ گیگابایتی از نظر سرعت رایت به ۳۲۰ مگابایت بر ثانیه محدود می‌شود. در عملیات تصادفی هم تعداد اعمال ورودی و خروجی حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار عمل در ثانیه است. رمزگذاری داده به صورت سخت‌افزاری یا AES-256 نیز در سری SU700 ای‌دیتا پشتیبانی شده است.

ای‌دیتا قیمت این درایوهای جدید را اعلام نکرده اما قطعاً نسبت به SU900‌و SU800‌ ارزان‌تر هستند چرا که فلش به کار رفته TLC است. توجه کنید که فلش سه‌بعدی TLC‌ از نظر عمر مفید بهتر از TLC تخت است و لذا یکی از محصولات نسبتاً بادوام و خوش‌قیمت بازار، ADATA SU700 خواهد بود.