نینتندو در کنسول بازی جدید خود که Switch نامیده شده از تراشه‌ی گرافیکی انویدیا استفاده کرده است. کالبدشکافی سوییچ نشان می‌دهد که تراشه‌ی به کار رفته چیزی شبیه Tegra X1 انویدیا است که بهینه‌سازی‌هایی در آن صورت گرفته است. تراشه‌ای که برای تبلت‌های بسیار سریع اندرویدی طراحی شده است و قدرت پردازش گرافیکی بسیار خوبی دارد.

نینتندو به دلایل مختلف در مورد سخت‌افزار کنسول بازی جدید خود اطلاعات کاملی منتشر نکرده و البته روال کار کمپانی‌های طراح کنسول همین است. به هر حال مشتریان قبل از توجه به گرافیک و عملکرد بازی‌های جالب، مشخصات روی کاغذ را بررسی می‌کنند.

تراشه‌ای که در کنسول جدید به کار رفته، Tegra T210 نام دارد. معماری بخش گرافیکی این تراشه مثل سری ۹۰۰ انویدیا مکسول است و در حقیقت از GM20B استفاده شده که با توجه به حرف M متوجه معماری مکسول می‌شویم. بر اساس گزارش یوروگیمر نینتندو سوییچ بازی Zelda را با رزولوشن 720p بسیار عالی و روان اجرا می‌کند حال آنکه تگرا ایکس‌وان در تبلت‌های اندرویدی، چنین عملکردی ندارد.

ممکن است موضوع بهینه‌سازی نرم‌افزاری باشد اما به نظر می‌رسد که تفاوت صرفاً نرم‌افزار نیست بلکه تراشه‌ی به کار رفته از نظر قدرت پردازشی بهتر از تگرا ایکس‌وان انویدیاست.

تراشه‌ی Tegra X1 انویدیا در محاسبات اعشاری ۳۲ بیتی قدرت خامی معادل ۵۱۲ گیگافلاپس دارد و با توجه به معماری مکسول، عملکرد واقعی شاید در حد نصف قدرت پردازشی ایکس‌باکس وان مایکروسافت و یا یک سوم پلی‌استیشن ۴ باشد. تراشه‌ی تگرا ایکس‌وان با وجود توان مصرفی بسیار پایین، قدرت پردازش گرافیکی عالی دارد و نمی‌توان گفت که نینتندو تراشه‌ای ضعیف برای کنسول بازی پرتابل خویش انتخاب کرده است. به هر حال اگر از تراشه‌هایی با قدرت چند ترافلاپس استفاده می‌شد، مصرف باتری به مشکلی اساسی تبدیل شده و کنسول از حالت قابل حمل دور می‌شد.