شرکای بزرگ گوگل در افزایش امکانات و توانمندی‌های اندروید موثر هستند و از جمله سونی که سهم زیادی در پیشرفت مقوله‌ی کیفیت صدا در اندروید O دارد. سونی کدک LDAC خود را به پروژه‌ی رایگان اندروید اضافه کرده تا بتوان صدایی که از طریق بلوتوث منتقل می‌شود را بدون افت کیفیت شنید.

کمپانی سونی همیشه یکی از برترین تولیدکنندگان محصولات صوتی و تصویری بوده و چند تکنولوژی جالب صدا به نام این کمپانی ثبت شده است. گوگل اعلام کرده که سونی در بهبود بیش از ۳۰ ویژگی و رفع بیش از ۲۵۰ باگ اندروید جدید سهیم بوده است.

و اما مقوله‌ی صدا: سونی کیفیت صدایی که به صورت بی‌سیم در هدفون‌ها و هدست‌ها بلوتوثی پخش می‌شود را افزایش داده است. کدک LDAC سونی برای تبدیل سیگنال صدا به کد به کار رفته و کاری می‌کند که بتوان صدایی با بیت‌ریت بالاتر را منتقل کرد. جالب است بدانید که LDAC از صدایی با بیت‌ریت ۹۹۰ کیلوبیت بر ثانیه هم پشتیبانی می‌کند که تقریباً ۸ برابر بیشتر از فایل‌های MP3 معمولی است. روش مرسوم SBC است که فقط یک سوم LDAC‌ سونی سریع است. با LDAC‌ انتقال صدای رزولوشن بالا بدون فشرده کردن و افت کیفیت، امکان‌پذیر است.

توجه کنید که تنها محصولات سونی از LDAC پشتیبانی می‌کنند. بنابراین افراد علاقه‌مند به کیفیت صدای برتر می‌بایست اسپیکرها و هدفون‌های بی‌سیم سونی را در کنار محصولات اندرویدی مجهز به سیستم عامل اندروید O در اختیار داشته باشند. در ضمن گوشی‌های خانواده‌ی اکسپریای سونی پیشاپیش این کدک جالب را پشتیبانی می‌کنند.

با اضافه شدن LDAC‌ سونی به پروژه‌ی متن‌باز Android AOSP شرکای دیگر گوگل هم می‌توانند از آن به صورت کاملاً رایگان در محصولات خویش استفاده کنند.