معمولاً وقتی درب لپ‌تاپ را می‌بندیم (نمایشگر را روی کیبورد قرار می‌دهیم) لپ‌تاپ به حالت اسلیپ می‌رود. در این حالت مصرف باتری اندک است اما اگر بخواهیم لپ‌تاپ با بسته شدن در خاموش شود و یا برعکس، با بسته شدن درب هیچ اتفاقی نیافتد، چه باید کرد؟ در ادامه تنظیمات کلید پاور و درب لپ‌تاپ در ویندوز را مرور می‌کنیم.

کلید پاور و درب لپ‌تاپ به صورت پیش‌فرض کارکرد مشخصی دارد اما بسته به عادات استفاده، ممکن است تنظیمات پیش‌فرض مناسب کاربر نباشد. مثلاً ممکن است کاربر بخواهد با زدن کلید پاور لپ‌تاپ اسلیپ شود و نه خاموش! و یا ممکن است کسی لپ‌تاپ خود را به صورت کیس کوچک استفاده کند و بخواهد پس از بسته شدن درب، سیستم روشن باقی بماند. خوشبختانه این تنظیمات در ویندوز پیش‌بینی شده است.

ابتدا روی علامت باتری در تری ویندوز راست کلیک کنید و گزینه‌ی Power Options را انتخاب کنید.

 می‌توانید پاور آپشنز ویندوز را در کنترل پنل از مسیر زیر پیدا کنید:

Control Panel\Hardware and Sound\Power Options

در سمت چپ گزینه‌ای به اسم Choose what closing the lid does وجود دارد. روی آن کلیک کنید:

 در صفحه‌ی نمایان شده عملکرد سیستم پس از بسته شدن درب لپ‌تاپ مشخص است. حالتی که مدنظرتان است را انتخاب کنید، Shut down‌ برای خاموشی به کار می‌رود و می‌توانید هیچ حالتی را انتخاب نکنید تا لپ‌تاپ پس از بسته شدن درب آن هم روشن بماند. این حالت برای کسانی خوبست که مانیتوری بزرگ به لپ‌تاپ خود وصل کرده‌اند و از آن به عنوان یک کیس کوچک و قابل‌حمل استفاده می‌کنند: 

پس از انتخاب تنظیمات مورد نظر، روی دکمه‌ی Save changes کلیک کنید.

فراموش نکنید تنظیمات مربوط به دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی اسلیپ که شاید روی کیبورد یا کیس‌های خاص موجود باشد هم دو گزینه‌ی اول هستند.