فیسبوک اخیراً ساخت برنامه‌های خود را با نگاهی به اسنپ‌چت معطوف کرده است. مشهودترین مثال برای این موضوع اپلیکیشن Messenger Day است که تقریباً دو هفته پیش راه‌اندازی شد؛ با اینکه این شرکت سعی در اضافه کردن موارد مختلف به این اپ را داشته اما خوب کاربران تجربه کار با چنین چیزی را داشته‌اند.

داستان از این قرار است که فیسبوک مرتکب کپی‌کاری شده است؛ این ویژگی جدید به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌ها یا ویدئو‌های خود را برای دوستانتان بفرستید، درحالیکه آن‌ها می‌توانند عکس یا فیلم را تنها یکبار (نهایتاً دو بار اگر بلافاصله بعد از پخش ببینند)‌ مشاهده کنند؛ بعد از رویت شدن توسط دوستان فایل ارسالی برای همیشه پاک می‌شود. آیا این شما را یاد چیزی نمی‌اندازد؟ بله، این دقیقاً همان ویژگی برجسته اسنپ‌چت است و فیسبوک یک رابط کاربری کاملاً مشابه را ارائه می‌کند.

اپلیکیشن همچنین یک دکمه جدی دوربین در بالای صفحه اصلی، سمت چپ قرار دارد که با فشار دادن آن ویژگی‌های جدیدی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و افکت‌هایی از جمله ماسک‌های متعدد، قاب‌ها و افکت‌های جذابی شبیه به اپلیکشین معروف پریسما رادر اختیار کاربر قرار می‌دهد. بسیاری از افکت‌ها شامل شخصیت‌های محبوب کارتونی همچون: اسمورف‌ّها، تکاوران و مینیون‌ها است.

این حرکت فیسبوک شاید برای کاربران اذیت کننده باشد، آن هم استفاده از ویژگی‌های مشابه در برنامه‌های متعدد است.