شرکت بیواستار به تازگی اقدام به معرفی مادربورد جدید خود با نام X370GTN مجهز به چیپست X370 ای‌ام‌دی و دارای سوکت جدید AM4 کرده است. با ما همراه باشید تا با این مادربورد بیشتر آشنا شوید.

همان طور که گفته شد مادربورد جدید بیواستار بر دارای چیپست X370 ای‌ام‌دی است. این مادربورد از پردازنده‌های جدید و قدرمتند ای‌ام‌دی از سری رایزن است. این مادربورد همچنین برای پردازنده‌هایی با توان مصرفی ۹۵ وات طراحی شده است. قدرت مادربورد توسط یک اتصال ۲۴ پین ATX و یک اتصال ۴ پین ATX تامین می‌شود و از ماژول تنظیم ولتاژ ۷ فاز بهره می‌برد.

این مادربورد همچنین دارای ۴ اسلات رم DDR4 DIMM به شکل عمودی است که در مجموع از ۳۲ گیگابایت حافظه رم دو کاناله DDR4 3200 پشتیبانی می‌کند. در مورد نوع چیدمان اسلات‌های رم، چنین چیدمانی برای اسلات‌های رم در مادربورد‌هایی با سایز mini-ATX طبیعی به نظر می‌رسد. همچنین این مادربورد تنها دارای یک اسلات پی‌سی‌ای اکسپرس ۳.۰ ایکس ۱۶ است و در کنار‌ آن نیز پورت‌های ورودی و خروجی قرار دارند.

اتصالات حافظه نیز شامل ۴ پورت SATA ۶ گیگابایت بر ثانیه است که دو عدد از پورت‌های SATA به صورت مستقیم به چیپست AM4 وصل شده‌اند؛ همچنین یک اسلات M.2-2280 با سرعت 32 Gb/s با پشتیبانی از قابلیت بوت NVMe است. اتصالات یو‌اس‌بی نیز شامل دو یو‌اس‌بی ۳.۱ با سرعت‌ 10 Gb/s  شامل یک یو‌اس‌بی نوع سی و ۶ پورت یو‌اس‌بی ۳.۰ است.

در بخش صدا نیز این مادربورد مجهز به HI-Fi آنبورد است. این مادربورد دارای یک پورت ‌LAN گیگابایت به همراه کنترلر شرکت Realtek با نام DragonLAN است. خروجی‌های تصویری نیز شامل DVI و HDMI هستند.