کورتانا یکی از برترین دستیار‌های مجازی موجود در گوشی‌‌های ویندوزی و اندرویدی است و بسیار مفید بوده و قادر به تشخیص جملات و پاسخ دادن به آن‌ها است. به تازگی قابلیت جدیدی به کورتانا اضافه شده است که به شما اجازه می‌دهد که در لاک‌ اسکرین نیز با کورتانا تعامل داشته باشید. با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

همان طور که گفته شد، کاربران اندروید از این پس می‌توانند در لاک اسکرین نیز با کورتانا صحبت کنند. هرچند این قابلیت تا چندی پیش در حالت بتا و آزمایشی قرار داشت. از این به بعد اگر شما دارای نسخه‌ی اندروید کورتانا هستید، شما مستقیماً قادر به صحبت به دستیار مجازی خود در لاک اسکرین بدون نیاز به آنلاک کردن آن هستید. 

کورتانا یک لیست از چیز‌هایی که فکر می‌کند برای شما مهم‌ هستند ایجاد می‌کند، شما به راحتی می‌توانید از دستیار مجازی خود سوال بپرسید یا از او بخواهید که در آینده موردی را به شما یادآوری کند همه این‌ها به راحتی در لاک‌اسکرین بدون نیاز به باز کردن آن قابل استفاده هستند.

با ورود به کورتانا متوجه بروزرسانی‌هایی می‌شوید، محیط کاربری بهتر و دسترسی راحت‌تر به بخشی از این بروزرسانی هستند. در ادامه باید بگوییم کهمایکروسافت در حال ارائه‌ی کورتانا برای کاربران اندرویدی و ای‌او‌اس استرالیا است.

نظر شما در ای باره چیست؟ آیا این قابلیت به دسترسی راحت‌تر به کورتانا کمک بزرگی‌ می‌کند؟