مرورگر موبایل Opera Mini هنوز هم مورداستفاده‌ی کاربران زیادی است و هر از گاهی با قابلیت‌های جدید، علاقه‌مندان جدیدی به استفاده از آن روی می‌آورند. قابلیت جدید این مرورگر محبوب بخشی ویژه برای ساده‌تر کردن دانلودهاست.

شاید کروم و فایرفاکس در دنیای مرورگرهای دستاپی و موبایل معروف‌ترین‌ها باشند اما اپرا مینی هم مزایای خاصی دارد. ویژگی جدید این مرورگر که برای کاربران اندروید در نظر گرفته شده، download helper داخلی است و مشکل پیدا کردن لینک دانلود را کمتر می‌کند. یکی از مشکلات بزرگ در فرآیند دانلود محتوا این است که پیدا کردن لینک مستقیم یا لینک موقتی دانلود گاهی گیج‌کننده و دشوار می‌شود و به خصوص برای کاربران معمولی پدیده‌ی عجیبی است. سازنده‌ی اپرا مینی با درک این موضوع یکی از قابلیت‌هایی که در نرم‌افزارهای دستاپی وجود دارد را به مرورگر خویش اضافه کرده است. لیستی از فایل‌هایی که می‌توان دانلود کرد در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و انتخاب فایل‌های ویدیویی، تصاویر و ... ساده‌تر می‌شود.

ابزار کمکی دانلود تنها در حالت Extreme data saving مرورگر Opera Mini قابل استفاده است. لذا ابتدا مرورگر خود را در حالت صرفه‌جویی شدید در مصرف داده قرار دهید و سپس در وب‌سایت‌های پشتیبانی شده از ویژگی جدید آن بهره‌مند شوید.

اپرا مینی برای کاربران اپ فیس‌بوک هم جالب است چرا که برخلاف اپ اصلی فیس‌بوک بسیار سنگین محسوب نمی‌شود و در عین حال نوتیفیکیشن‌های فیس‌بوک را نمایش می‌دهد. به این ترتیب می‌توان اپلیکیشن سنگین فیس‌بوک را کنار گذاشت.